A Mercedesnél hozzáfogtak a kompakt modellcsalád generációváltásához, és a vadonatúj CLA után itt a GLB új nemzedéke. Mivel ez a modell is készül majd hibrid és elektromos hajtással is, a korábbi GLB mellett egyben a kecskeméti gyártású EQB utódja is lesz.
Rendesen átalakítja a kompakt modellcsaládját a Mercedes. A korábbi kompakt A-osztály és B-osztály nem kap utódot, hanem csak a CLA, a GLA és a GLB, és mivel ezek a benzines hibrid mellett tisztán elektromos hajtással is elérhetők lesznek, ezért az EQA és EQB utódjának is számítanak. A CLA-ból már bemutatkozott az új széria, Shooting Brake változatban kombis karosszériával is, most pedig elérkezett az idő a GLB leváltására.
Megtartotta elődje lekerekítetten szögletes, masszív stílusát az új GLB, amivel azonnal felismerhető marad,
pedig minden részlete vadonatúj. A CLA mintájára háromágú csillagok alkotják a menetfényeket, amiket fénycsíkkal kötöttek össze, a hűtőmaszkra pedig 94 darab csillagocska került, és a Mercedes emblémája is megvilágított. A kilincsek a jobban felszerelt modelleken süllyesztettek, a teljes szélességű hátsó lámpák pedig az EQB mintáját követik, de annál is látványosabbak.
Az új GLB nagyobb is lett az elődjénél, ezért már csak idézőjelben nevezhetjük kompakt autónak.
Az elektromos hajtású változat 4,73 méteres hossza öt centivel, 2,89 méteres tengelytávja hat centivel nagyobb az EQB-nél, és mivel három centivel szélesebb és másféllel alacsonyabb, jobb lett a kiállása. A benzines modellnél még nagyobb a különbség, az új GLB tíz centivel hosszabb a réginél, és a térkínálat is bőségesebb minden irányban.
Belső terének berendezését már korábban megmutatta a Mercedes, és ezek alapján a GLB is megkapja a CLA-ban látott Superscreen műszerfalat,
a 10,25 colos műszeregység és 14 colos érintőképernyő mellett opcionálisan egy külön 14 colos képernyővel az első utasnak. A GLB már eleve a Mercedes javított kormánykerekét kapja, ahol az érintőgombok helyett fizikai tekerőgombok szolgálnak a hangerő és a tempomat állítására.
Szériafelszerelés a panorámatető, opcióként gombnyomásra homályosítható, a hangulatfényhez illő színű csillagocskákkal.
Az elődjéhez hasonlóan az új GLB is kapható lesz ötüléses és hétüléses változatban, ezekben öt üléssel 540 és 480 literes a csomagtartó, ami minimálisan különbözik az elődökénél, a hátsó üléseket lehajtva 1605-1715 litert lehet kihasználni. Az új GLB-ben pedig elöl is van csomagtartó, 127 litert tölthetünk meg.
A Mercedes egyelőre csak az elektromos változat paramétereit árulta el, ennek a neve GLB EQ technológiával.
A bevezetésekor kétféle változat közül lehet választani. A GLB 250+ hátsó kerekeit 272 lóerős, 335 Nm nyomatékú elektromotor hajtja, míg a GLB 350 4Matic mind a négy kereke hajtott, 354 lóerő a teljesítménye és 515 Nm a nyomatéka. Az akkumulátor mindkettőnél 85 kilowattórás, amivel 631 és 614 kilométer a hatótáv.
A 800 voltos elektromos rendszerrel akár 320 kilowattos villámtöltés is működhet a GLB-ben,
és a CLA-hoz képest jó hír, hogy 400 voltos konverter is elérhető lesz, hogy a kisebb teljesítményű töltőket is használni tudja az autó. Nagy előrelépés ez az EQB-hez viszonyítva, amit csak 100 kilowattal lehetett tölteni. Később érkezik egy belépőmodell kedvezőbb áron, a GLB 200, ami 224 lóerős és egy kisebb, 58 kilowattórás akkumulátor kerül bele.
Szintén hamarosan számíthatunk a benzines hibrid GLB érkezésére, ami négyféle változatban jön, 1,5 literes benzines motorral és 30 lóerős, 200 Nm nyomatékú elektromotorral, 48 voltos rendszerrel és 1,3 kilowattórás akkumulátorral, 156 és 211 lóerő közötti teljesítménnyel. Az elektromos GLB-nek már az ára is megvan, 22,4 millió forinttól indul a kisebb, és 24,6 millió forint a nagyobb teljesítményű változat ára, amivel olcsóbb a közel 30 milliós elektromos GLC-nél.
Ez is érdekelhet:





























