Minden idők egyik legrosszabb Mercedesének is tartják a W220-as S-osztályt, de ez mind nem is számít, ha egy igazi különlegességről van szó, melyből egész biztosan nem jön szembe másik. Ez a Brabus tuningos, golyóálló üvegekkel szerelt S 500-as pedig kimeríti az extravagancia fogalmát.

Távolról sem így szoktak kinézni az extra védelemmel ellátott Mercedes-Benz S-osztályok, ahogyan ez a Brabus S 500-as. Az állami flottákban jellemzően fekete vagy egészen sötét kék színre fényezett limuzinok vannak, hogy a lehető legkomolyabb megjelenése legyen. A menekülésre felkészített abroncsok miatt kis felnikkel és sötétített ablakokkal szerelik. Ez a Brabus S-osztály azonban nem meg sem próbál diszkrét lenni.

Élénk kék fényezése van, a lökhárítóin pedig toldatok, hátul négy kipufogóvég mered, és 18 colos felniken gurul.

Elképesztően sok pénzbe került a W140-es fejlesztése, mely a mai napig meghatározó modell a Mercedes életében, viszont az új korszakban egyszerre kellett odafigyelni a költségekre és arra, hogy az S-osztály továbbra is egyértelműen a luxusautók csúcsát jelentse. Ehhez azonban a lágyabb vonalú formavilágot temérdek újdonsággal kellett megtölteni, mint a navigációs rendszer vagy a távolságtartós tempomat. Ezek mellett egy sornyi új biztonsági és kényelmi felszerelést pakoltak bele a W220-asba.

1992-ben kezdődött meg a fejlesztés és három évvel később már az igazgatótanács is jóváhagyta Steve Mattin csapatának formatervét. Az S-osztály dizájnját az 1996-ban megjelent F200 tanulmányautó vetítette előre, mely botkormányos irányítással sokkolta a közönséget. A luxuslimuzin gyártása aztán 1998. augusztus 13-án kezdődött meg Sindelfingenben.

Golyóálló üvegein keresztül szinte rikít a Brabus S 500 ordítóan kék utastere.

Különösen szokatlan az ilyen merész összeállítás egy olyan autó esetében, melynek fontos eleme a védelem. Az ilyen esetekben éppen a biztonsággal nehezen összeegyeztethető, hogy ennyire kitűnik a tömegből. A látványosan szép kék fényezés mellé az utastér is mindenütt - a műszerfalat is beleértve - kék kárpitozású. Az első ülések puha Alcantara anyaga épp úgy perforált, mint a hátsók bőrbetéte. Az elektromosan állítható és memóriás ülések szellőztethetőek és fűthetőek is.

Command fedélzeti rendszere navigál és akár tévét is lehet rajta nézni, a könyöklőben pedig Nokia telefon figyel. Ezen az S-osztályon tökéletesen látszik, hogy a Mercedesnél már a 2000-es évek elején sem volt lehetetlen kérés, amennyiben ez megfelelő mennyiségű pénzzel párosult.

Legnagyobb extrája azonban a dolgos mindennapokban elegendőnek vélt B4-es szintű védelem.

Amennyiben valaki tart attól, hogy a haragosai téglával dobnák be az ablakot útja során, akkor az S 500 Guard-ban nem kell tartani az ilyesmitől. A B4-es védelmi szint továbbá jellemzően kézifegyverrel elkövetett merényletekre lett kifejlesztve, így a páncélozás és a golyóálló üvegek 22-től 45-ös kaliberű töltényig ellenállóak.

Fontos tényező a motor is, hiszen a megnövekedett súly ellenére is mozgékonynak kell maradnia a menekülésben lévő S-osztálynak. Ezért aztán a Brabus az eredetileg 306 lóerős, M113-as kódú, 5,0 literes, szívó V8-as benzinmotort 336 lóerősre izmosította. Az 59 500 kilométert futott autót most közel 80 ezer euróért kínálják Franciaországban.

Ez is érdekelhet:

Igazi atomvillanás a Mercedes-AMG S 63

Több mint 800 lóerővel és 1430 Nm nyomatékkal a Mercedes-AMG S 63 E Performance mindenen túltesz a luxuslimuzinok között.

A '90-es évek nehézbombázója, brutális erővel

Elképesztő mennyiségű pénzből fejlesztették és egy korszakot határoz meg a Mercedes W140-es, melynek V12-es változatához úgy nyúlt hozzá a Renntech, ahogy kell.

30 éve jelent meg az első Mercedes C-osztály

Újabb modern autó ért veteránkorba: az első Mercedes C-osztály.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában