
Teljesen új alapokra helyezi luxus kisbuszát és ezzel együtt a furgonokat a Mercedes-Benz, a V-osztály minden szempontból nagyon friss, elektromos és belső égésű motorral is elérhető utódjának prototípusai már az utolsó teszteket futják a svédországi Arjeplogban.
Szemben a személyautókkal, a haszongépjárművek életciklusa jóval hosszabb, ez látszik a harminc éves Mercedes Sprinter generációin és a V-osztályon is, melyet több mint tíz év után váltanak majd a Van Electric Architecture (Van.EA) teljesen elektromos és Van Combustion Architecture (Van.CA) alapokra épülő furgonok és luxus kisbuszok. Ezeknek a szériagyártáshoz közeli prototípusait tesztelik a svédországi télben.
Menetbiztonsági elektronikákat és zimankós hatótávot is könnyű tesztelni ilyen körülmények között.
Egyszerre kell megfelelnie a megbízható haszongépjárművekkel szemben támasztott igényeknek és a luxuslimuzinok helyett bevetett kisbusz szerepében is jónak kell lennie. Ezek egymástól nagyon eltérő igények, melyeknek nem könnyű olyan közös alapokat tervezni, de a Mercedesnél bőven van tapasztalatuk az ilyesmiben.
Összkerékhajtás mellett (4matic) hátsókerék-kormányzás is elérhető lesz az új furgonban, mely mozgékonyabbá és stabilabbá is teszi. Az elektromos változat 800 voltos rendszere miatt 22 kW-os váltóáramú töltést és nagyon gyors egyenáramú töltést ígér a Mercedes.
Ez is érdekelhet: