Zöld Pokolnak hívják a veszélyessége miatt, pedig napjainkban egyre biztonságosabb a Nürburgring. Még inkább az lesz, ha elkészül egy új rendszer, ahol mesterséges intelligencia ismeri fel a veszélyhelyzetet, és figyelmezteti a többi autó vezetőjét.

Az izgalmas vonalvezetése és a változatos időjárása miatt a mai napig nagy kihívást jelent az autóversenyzőknek és a hobbisofőröknek is a Nürburgring-Nordschleife, ami éppen ezért veszélyes, és nem véletlenül érdemelte ki a Zöld Pokol nevet. A tulajdonosai most azon dolgoznak, hogy még biztonságosabbá tegyék a pályát, és ehhez modern technikát hívnak segítségül.

Épül a Nürburgring 1927-ben. A pálya csaknem százéves történetének legnagyobb fejlesztése lesz a mostani
Niki Lauda a német nagydíj edzésén 1976-ban

A több mint húszkilométeres hossza miatt nem lehet a Nürburgring minden pontjára pályabírót állítani, de ezzel a 11 millió eurós beruházással nagyfelbontású kamerákat és digitális veszélyjelző rendszert telepítenek a Nordschleife teljes hosszára. Nem leváltani, hanem kiegészíteni fogja az új rendszer a pályabírókat és a klasszikus zászlójelzéseket.

A rendszer legérdekesebb része az lesz, hogy mesterséges intelligencia fogja felismerni a pályán előforduló baleseteket,

azonnal automatikusan figyelmezteti az adott szakaszra érkező többi autót, és persze riasztja is a segítségnyújtókat. Az AI-től azt várják, hogy gyorsabban ismeri fel a veszélyhelyzeteket, amikor minden perc számít.

A beruházás nem egyszerű munka, hiszen a pálya teljes hosszában optikai kábelt és a szükséges áramellátást telepítik a föld alá, a kamerákat pedig időjárásálló oszlopokra fogják szerelni. A munkák már elkezdődtek, de az új, digitális biztonsági rendszer várhatóan csak 2025-től teszi biztonságosabbá a Nürburgringen autózók életét.

(Fotók: Nürburgring, Getty Images)

Ez is érdekelhet:

Pokoli gyorsan ment körbe a Mercedes-AMG One a Nürburgringen

Utcára becsomagolt F1-es autóval hódította meg a Mercedes a Nürburgringet. Nagyon gyorsan.

A mozgássérült Axel úgy megy a Nürburgringen a BMW M2-jével, hogy csak lesel

Axel csak kézzel tud vezetni, és így is gyorsabb sokunknál.

A Nürburgring aszfaltjából készítettek karórát

A legendás versenypálya egy darabkáját a csuklódon is viselheted.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés