Nem mintha ne lett volna gyerekkori álom beteljesülése, hogy megnyerte a túraautó-világkupa bajnoki címét Michelisz Norbi, de idén egy újabb tételt pipálhat ki a bakancslistáján: Európa-bajnoki ralifutamon indul a Zemplénben.

Nem lassít egy pillanatra sem Michelisz Norbi, hiszen miközben a Hyundai pilótájaként vezeti a túraautó-világsorozat, a TCR World Tour idei tabelláját, az őszi szünetet kihasználva rajthoz áll a rali Európa-bajnokság magyarországi fordulóján, amelyet a Zempléni-hegységben és környékén rendeznek meg október 6–8. között.

Norbi eddig csak a Hyundai bemutatóin ismerkedhetett a raliautókkal, és a futam előtt csak egy tesztre lesz lehetősége felkészülés gyanánt. Bármennyire rutinos versenyzőről van szó, igazi mélyvíz lesz számára az Európa-bajnoki futam.

– Életem első autósportos élményei a Pécs környéki raliversenyekhez kötődnek, a Mecsek Raliról egészen élénk gyerekkori emlékeim vannak – meséli.

Én a ralis közegben szerettem bele az autóversenyzésbe, és ha gyerekként kérdeznek arról, hogy milyen versenyző akarok lenni, akkor biztosan ralit mondtam volna.

– Hogy a pályaversenyzés felé sodort az élet, az főleg a szimulátoros időszakomnak volt köszönhető, ahonnan ebbe az irányba vezetett az utam. De a rali iránti érdeklődésem mindig is megmaradt, gyerekkori álmom válik most valóra.

Michelisz remek formának örvend a túraautózásban, hiszen túl a szezon felén, mindössze három fordulóval a vége előtt a TCR World Tour éllovasa, és most jó esély van arra, hogy 2019 után idén újra bajnoki címet ünnepeljen. Mivel a rali az autósporton belül is veszélyes műfajnak számít, mérlegre kellett tennie a kockázatokat.

– Sokszor feltettem magamnak a kérdést, hogy szükségem van-e erre – árulta el Michelisz a ralis indulásról. – Az elmúlt években többször is nekifutottam ennek, de mindig meggyőztem magam arról, hogy miért nem megfelelő az időzítés. Eljutottam arra a pontra, hogy már nem akarok tovább várni, tökéletes időpont sosem lesz, meg kell ragadni a pillanatot. Most sikerült a támogatóimnak köszönhetően megteremteni az indulás feltételeit, ezért hálás vagyok az OMV Hungáriának és a Hyundainak egyaránt.

Egy Hyundai i20 N Rally2-es autóval indul Michelisz a nyíregyházi–zempléni Eb-fordulóban, ahol a rali-világbajnokságon is szereplő Hyundai Motorsport külön engedélyével versenyez majd.

A pályát nem ismerem, az autót is csak egyszer teszteltem Pécs környékén, ami borzasztóan kevés tapasztalat

– fogalmazott Michelisz. – Rengeteg belső kamerás felvételt elemeztem, gyakoroltam az itinerírást, de ha éjt-nappallá téve készülök, akkor is csak élesben fogom megtudni, mire vállalkoztam. Egy tapasztalt raliversenyző is könnyen nehéz helyzetbe kerülhet, úgyhogy nekem különösen jól kell menedzselnem a kockázatvállalást. Pályafutásom legnagyobb kihívása előtt állok.

Michelisz sokat látott navigátort választott maga mellé, aki elmondása szerint az ő tapasztalatlanságából fakadó hiányosságokat is kompenzálhatja. Tagai Róbert 1994 óta ralizik, kétszer megjárta és végigcsinálta a Dakar-ralit, navigátorként indult a világbajnokságon, volt dobogós az Európa-bajnokságon.

– A Veszprém Ralin voltam, amikor kaptam egy sms-t Michelisz Norbi aláírással, hogy ha van kis időm, beszéljünk – idézte fel Tagai Róbert. – Először azt hittem, valaki viccelődik velem, mert előtte nem ismertem Norbit személyesen, de aztán felhívtam, és elmesélte, mire készül. A zempléni nagyszerű, de egyben igen nehéz terep, szóval rögtön elsőre nagy kihívás, de Norbi pozitív, ahogy én is az vagyok, és minden tapasztalatommal segítem majd.

Milyen célokat tűzhet ki maga elé Magyarország legsikeresebb autóversenyzője, aki most mégis újra újoncnak érezheti magát a rali Eb-n? – A célom a célba érés – hangsúlyozta Michelisz. – Az eredményeket tekintve tényleg nem tervezek semmit előre, hiszen az Európa-bajnokság mezőnye erős. A hazai közönség előtti versenyzésről sok szép emlékem van, de ez most más lesz, mint a Hungaroring. Nagyon várom már ezt az új élményt.

A rali Eb egy év kihagyás után látogat újra Magyarországra, a rangos verseny központja Nyíregyházán lesz, ahol egy belvárosi gyorsasági szakaszt is megrendeznek, de a mezőny ellátogat a máriapócsi Rabócsiringre is a szuperspeciál szakasz keretében. Az október 6–8-i verseny zárja az Eb 2023-as idényét, amely a versenysorozat 70. évfordulója. Michelisz Norbert ezután folytatja felkészülését a TCR World Tour hajrájára, hiszen a bajnokság éllovasaként várja az utolsó három fordulót, melyeket november első három hétvégéjén tartanak két ausztráliai pályán és Makaóban.

(Forrás: Michelisz Norbert, fotó: Makai Gergely / MGR Images)

Ez is érdekelhet:

Újabb győzelmével még inkább vezeti a bajnokságot Michelisz

Michelisz Norbi jól kezdett az új túraautó-sorozatban, és a folytatás is rendben van.

Colin McRae rekordját döntötte meg a rali új világbajnoka

Még senki nem szerzett ennyire fiatalon rali-világbajnoki címet, mint Kalle Rovanperä.

Colin McRae unokaöccse viszi tovább a család nevét a raliban

Junior Európa-bajnokságon indul a legifjabb McRae, idén magyar futamon is láthatod versenyezni.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés