
Ha a Cooper már kicsi, a Countryman pedig túl nagy, akkor az Aceman a neked való MINI. Bár a két testvérével szemben csakis elektromos hajtással kapható, így is tovább tudja vinni a márka sportos stílusát.
Mire kettőt pislogtunk, teljesen megújította a kínálatát a MINI, és akkor már rendet is tett a típusok között. Az eredeti kisautó legújabb generációjának mostantól egységesen Cooper lett a neve, míg a márka szabadidő-autója, a Countryman tovább nőtt a generációváltással, már hét centi híján 4,5 méter hosszú. A kettő között pedig maradt hely egy teljesen új modellnek, ez lett az Aceman, ami a kor szellemének megfelelően már csakis teljesen elektromos hajtással kapható.
Ugyanarra az újonnan fejlesztett platformra épül, mint amire az elektromos Cooper, és mivel annak nincs ötajtós változata, ezért ezt a szerepet is betölti az Aceman. Persze nem elégedtek meg azzal, hogy egy kicsit megnövelték a Cooper hosszát és még két ajtót szabtak rá, hanem teljesen új külsőt, saját karaktert kapott az Aceman. 4 méter és 8 centi hosszú, azaz pont akkora, mint a Countryman első generációja, ezzel ideális azoknak, akik az új szériát már túl nagynak tartják.
Nézd meg egyperces videónkat az Acemanről!
Karaktere van
Képen talán nem jön át, de élőben azonnal látszik rajta, hogy az Aceman egy nagyra nőtt kisautó és egy kompakt crossover keveréke. 2,61 méteres tengelytávja 8 centivel nagyobb a Cooper hasonló értékénél, és éppen elég ahhoz, hogy legyen értelme hátsó ajtókat tenni a karosszériára. Az Aceman belül is jóval tágasabbnak érződik, mint a Cooper, és a 300 literes csomagtartója is legalább akkora, amekkorát egy nagyra nőtt kisautótól elvárnál.
MINI-re jellemző, egyedi dizájnt kapott az Aceman, megvan benne a Cooper játékossága, de a karakteres, szögletesebb vonásai a nagyobb Countrymant idézik.
Bár az elektromos hajtás miatt hűtőrácsra nincs szüksége, a stilizált maszk elég jellegzetes ahhoz, hogy azonnal MINI-nek ismerd fel. Hagyományosan függőlegesek a hátsó lámpák, a többféle Union Jack mintája közt a menüből tudsz választani, akárcsak az első nappali menetfények mintái közt.
Karakteres vonása az Acemannek a karosszérián körbefutó fényezetlen műanyag sáv, ami csak erősíti a crossover stílust, és külön tetszett, hogy a kerékjáratoknál merészen szögletesítettek rajta. Nagy kerek érintőképernyője és puha tapintású anyagokkal berendezett, otthonos hangulatú belső tere a Cooperhez és Countrymanhez hasonló, a kevés különbség egyike a különleges ajtóbehúzó, ami leginkább egy markolatra hasonlít.
Agilis élményautó
Kínálata az Aceman E-vel indul, és már abban is 184 lóerős elektromotor hajtja az első kerekeket, amivel 7,9 másodperc alatt gyorsul százra, a 42,5 kilowattórás akkumulátor 310 kilométeres hatótávot enged. Mégis érdekesebb az Aceman SE, ahol 218 lóerőre növelték a teljesítményt, ez 7,1 másodpercre rövidíti le a százra gyorsulás idejét, és ehhez nagyobb, 52,4 kilowattórás akkumulátor jár, ami 406 kilométerre növeli a hatótávot.
Az Acemant vezettük már Koppenhágában, és már ott is imádtuk, tökéletesen illett a város ritmusához, és most, hogy a hazai utakon is megkaparintottuk, nem kevésbé szeretjük. Mérete láttán leginkább városi autónak gondolnád, de az Acemannel bátran el lehet hagyni a lakott területet. Nem feledkeztek meg a hagyományokról a MINI-nél,
igazi élményautó válik belőle, ha nem a macskaköves utcákon, hanem kanyargós szerpentineken hajtod.
Direkt kormányzásával, kitűnő útfekvésével és gyors reakcióival öröm vezetni az Aceman SE-t. Legalább olyan agilis, mint a háromajtós Cooper, de annál sokkal praktikusabb, a mindennapokban is használhatóbb választás, úgy gondoljuk, hogy a 184 lóerős alapváltozatában is az lehet. Ha pedig ennél is többet szeretnél, akkor ott a John Cooper Works kiadás, aminél 258 lóerőre növelték a teljesítményt, ezzel 6,4 másodpercre csökkent a százra gyorsulás ideje.
Még hatékony is
Ha valamiért, akkor a nagyobb kapacitású akkumulátor miatt érdemes az SE változatot választani, mert a hatékonysága ennek is példás, még a hideg, télies időben is 18 kilowattóra lett az átlagunk száz kilométerre. Igaz, a töltése lehetne gyorsabb, legfeljebb 95 kilowattal mehet, és ezt is épp csak rövid időre tudta megközelíteni, amikor villámtöltőre tettük. Persze, ha minden este töltőre teszed otthon, mint a telefonod, akkor nem lesz vele gondod.
Az új MINI többféle felszereltsége egyben többféle stílust is jelent, és az elegánsabb Favored mellett ez itt az ízig-vérig sportos JCW kiadás, amit a logókról is felismerhetsz, a ralis stílusú felnijeivel pedig teljesen megolvasztotta a szívünket, városban jönni-menni aligha tudsz jobb élményautót mondani. Nemcsak az autó, hanem az ára is barátságos, 14 millió forintról indul, az erősebb, nagyobb hatótávú változatért pedig 15,7 milliót kérnek.
Ez is érdekelhet:
- vagány a stílusa
- pont jó a mérete
- otthonos a belseje
- izgalmas vezetni
- tele van ötletes részletekkel
- jó a hatékonysága
- fura az ajtóbehúzója
- lehetne gyorsabb a töltése