Könnyű, erős és nagyon stílusos, szóval igazi brit roadster a Morgan Supersport, melyben úriember módjára lehet élvezni a vezetést.

Henry Frederick Stanley Morgan még 1910-ben alapította a vállalatot, mely kezdetben csak háromkerekű autókat készített, majd a harmincas évek közepén jelent meg az első négykerekű modelljük. A Morgan egyik legnagyobb varázsát éppen az adja, hogy az autók nagyrészt pontosan úgy készülnek, ahogyan a kezdeti időkben. Manufakturális körülmények között, akár fa vázelemeket felhasználva folyik a mostanra retrónak ható, sárvédős és szűkös utasterű roadsterek gyártása.

Ehhez képest egy Porsche vagy Ferrari tényleg hétköznapi holmi, mert a Morgan malverni üzemében évente csak kicsivel több mint nyolcszáz autót készítenek. A Morganben a kényelmi felszerelések sokadrangúak, itt sokkal inkább a tradíció és a mechanika van előtérben. A vevők pedig pontosan tudják, hogy a teljesítmény vagy a gyorsulás csak egy szám, az új Morgan Supersport varázsát az intenzív vezetési élmény és a tömény sportos elegancia adja.

Friss műszaki alapokkal és modernebb formatervvel is megmaradt a Morgan karaktere.

Tíz százalékkal merevebb a korábbinál a Supersport alumínium váza, amin további tíz százalékot merevíthet a 19,5 kilogrammos, szénszálas kompozitból készült keménytető. A CXV platform mindössze 102 kilogramm, de az egész autó is pehelykönnyű, csak 1170 kilogramm a Morgan új roadstere. A Supersport hossza 4,1 méter, a szélessége 1,8 méter, a magassága alulról karcolja az 1,3 métert, a tengelytávja pedig 2,5 méteres.

2000-ben az Aero 8-cal kezdődött a huszonöt éve tartó partnerség a BMW-vel, ezért aztán a Supersportban az M440i-ben és a Toyota GR Suprában is használt B58-as kódú, 3,0 literes, sorhatos turbómotor van 340 lóerővel és 500 newtonméter nyomatékkal. Hozzá a ZF nyolcfokozatú automata váltója csatlakozik és hátsókerék-hajtás, részlegesen önzáró differenciálművel. A Morgan Supersport 3,9 másodperc alatt villan százra, a végsebessége pedig 267 km/óra.

Kétszemélyes utasterében még ott vannak a valódi fából készült burkolatok és az analóg órák, de a digitális kijelző elmaradhatatlan elem. Opcionálisan vezeték nélküli töltő is elérhető hozzá, valamint zajszűrős kihangosító, hiszen a Morgan Supersport tető nélkül élvezetes igazán. Miközben a Mercedes-Benz CLE kabrió változata mindent megtesz azért, hogy távol tartsa a menetszelet az utasoktól, a Morgan Supersportnál ez adja a valódi zamatát. Ezért is annyira más műfaj a kabrió és a roadster.

Lágyan hullámzó sárvédők vannak a háromszög alakú test oldalán, az elején pedig nyújtott patkó alakú hűtőmaszk és kerek fényszórók, melyekben már LED-ek világítanak. Még keménytetővel is harmonikus az autó formája. A 85 ezer angol fonttól induló Supersport nagyon szépen viszi át a Morgan hagyományos elemeit a modern korba.

Ez is érdekelhet:

Vászontetővel is vérbeli sportautó az Aston Martin Vantage Roadster

6,8 másodperc, de nem a gyorsulása. Ennyi idő lenyitni a Vantage Roadster vászontetejét.

Megtanít élvezni az életet a Ferrari Roma Spider

Egy jó tengerparti út és a Ferrari Roma Spider olyan program, amit mindenkinek szívből kívánunk.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Mondunk öt tuti tippet, hogy a sapkaszezonban is kifogástalan legyen a frizurád

Öt pikáns ajándékötlet a barátnődnek, ha idén kicsit felforrósítanád a karácsonyt

A Player kérdése: Te szoktál magadnak ajándékot venni karácsonykor?
0% Igen, persze, szerintem teljesen normális.
0% Nekem ez fura, nem, nem szoktam.
Advertisement
Hirdetés