Üvöltő biturbó nyolchengeres motorral és nyitott vászontetővel lehet élvezni a gondtalan élet legszebb pillanatait a szívszorítóan csodálatos Aston Martin Vantage Roadsterrel.

Modern formában őrzi a klasszikus brit roadsterek hangulatát az Aston Martin Vantage Roadster, melyben a nyitható tető adja a szabadság édes élményét, a motor elsöprő ereje és a tökéletesre hangolt futómű a vezetést teszi felejthetetlenné, az utastere pedig akár egy kényeztető luxusautóé.

Hetvenöt évre nyúlik vissza a nyitott Vantage története, először még a DB2-es erősebb motorral szerelt változata vette fel a nevet, de a modern nyolchengeres Vantage is 2025-ben ünnepli a huszadik évfordulóját. Az egy évvel utána megjelent Vantage Roadsterben tehát szintén V8-as motor volt és transaxle elrendezés, de még nem a Mercedes-AMG biturbója, hanem egy 4,3 vagy 4,7 literes szívó benzines.

325 km/órás sebességgel is lehet hasítani a 665 lóerős és 800 Nm csúcsnyomatékú Aston Martin Vantage Roadsterrel.

Mivel a 60 kilogrammal nehezebb nyitható tetőst együtt fejlesztették a kupé változattal, ezért a karosszéria merevsége a fix tető nélkül is olyan, mintha egy gránittömbből faragták volna. Az előző Vantage Roadsterhez képest 155 lóerővel és 115 Nm nyomatékkal izmosabb a frissített változat. Ezt nagyobb turbófeltöltőkkel, új vezérműtengellyel és optimalizált kompressziós aránnyal érték el az Aston Martin mérnökei.

Átdolgozták a Vantage Roadster szerkezetét az autó hátuljánál, hogy oldalirányban merevítsék a karosszériát. Egészen apró változtatások kellettek hozzá, hogy a roadster a kupéhoz hasonlóan merev legyen, ezeket pedig alumíniumból és más könnyű anyagokból csinálták. Mert a fejlesztés egyik fő célja az volt, hogy a nyitható vászontető ellenére pontosan olyan legyen a balansza és a vezetési élménye, mint a Vantage-nek.

Elől kettős keresztlengőkaros, hátul multilink a Vantage Roadster futóműve, benne egyedileg hangolt adaptív Bilstein DTX lengéscsillapítók vannak, a Michelin Pilot Sport S 5 gumikba csomagolt felnik mögött pedig elöl 410 milliméteres karbon-kerámia féktárcsákat szorongatnak a hatdugattyús nyergek. Elektronikusan vezérelt önzáró differenciálműve van, nyolcfokozatú automata váltója a hátsó tengelynél van, így élvezet kanyargós utón menni és nagyszerű (49:51) a súlyelosztása.

Ütős a versenypályán, kellemes utazáskor, jól mutat a luxusszálloda előtt is.

Hagyományos kétüléses, nyitott sportautó az Aston Martin Vantage Roadster, tehát az utastérben akár szorosan tartó kagylóülések is lehetnek, a tető pedig 6,8 másodperc alatt nyílik vagy csukódik, akár 50 km/órás sebességig. A kabriózásnak azonban vannak olyan alapvető praktikái, amiket érdemes elsajátítani, mielőtt a naplementébe autózva simogatni kezd a menetszél.

Ez is érdekelhet:

Drágakő a sportautók között a 665 lóerős Aston Martin Vantage

Éles, robbanékony és precíz az új Aston Martin Vantage, mely hagyományosan kiváló kőkemény sportautónak és kényeztető luxuskupénak is.

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

1079 lóerős plug-in hibrid hajtással itt az Aston Martin Valhalla.

Fernando Alonso fente élesre az Aston Martin Valiantot

Tizenkét henger, két turbófeltöltő és hatfokozatú kézi váltó, egy versenypályára szánt Aston Martinban.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Spórolj időt és pénzt a wigo-val, Budapesten belül vagy kívül!

Nem lesz több bZ4X-hez hasonló név a Toyotánál

Megvan hol folytatja Sergio Pérez?

További cikkeink a témában
Nincs időm sportolni, de le akarok fogyni gyorsan! Hogy lehet ezt?
Hirdetés