Üvöltő biturbó nyolchengeres motorral és nyitott vászontetővel lehet élvezni a gondtalan élet legszebb pillanatait a szívszorítóan csodálatos Aston Martin Vantage Roadsterrel.
Modern formában őrzi a klasszikus brit roadsterek hangulatát az Aston Martin Vantage Roadster, melyben a nyitható tető adja a szabadság édes élményét, a motor elsöprő ereje és a tökéletesre hangolt futómű a vezetést teszi felejthetetlenné, az utastere pedig akár egy kényeztető luxusautóé.
Hetvenöt évre nyúlik vissza a nyitott Vantage története, először még a DB2-es erősebb motorral szerelt változata vette fel a nevet, de a modern nyolchengeres Vantage is 2025-ben ünnepli a huszadik évfordulóját. Az egy évvel utána megjelent Vantage Roadsterben tehát szintén V8-as motor volt és transaxle elrendezés, de még nem a Mercedes-AMG biturbója, hanem egy 4,3 vagy 4,7 literes szívó benzines.
325 km/órás sebességgel is lehet hasítani a 665 lóerős és 800 Nm csúcsnyomatékú Aston Martin Vantage Roadsterrel.
Mivel a 60 kilogrammal nehezebb nyitható tetőst együtt fejlesztették a kupé változattal, ezért a karosszéria merevsége a fix tető nélkül is olyan, mintha egy gránittömbből faragták volna. Az előző Vantage Roadsterhez képest 155 lóerővel és 115 Nm nyomatékkal izmosabb a frissített változat. Ezt nagyobb turbófeltöltőkkel, új vezérműtengellyel és optimalizált kompressziós aránnyal érték el az Aston Martin mérnökei.
Átdolgozták a Vantage Roadster szerkezetét az autó hátuljánál, hogy oldalirányban merevítsék a karosszériát. Egészen apró változtatások kellettek hozzá, hogy a roadster a kupéhoz hasonlóan merev legyen, ezeket pedig alumíniumból és más könnyű anyagokból csinálták. Mert a fejlesztés egyik fő célja az volt, hogy a nyitható vászontető ellenére pontosan olyan legyen a balansza és a vezetési élménye, mint a Vantage-nek.
Elől kettős keresztlengőkaros, hátul multilink a Vantage Roadster futóműve, benne egyedileg hangolt adaptív Bilstein DTX lengéscsillapítók vannak, a Michelin Pilot Sport S 5 gumikba csomagolt felnik mögött pedig elöl 410 milliméteres karbon-kerámia féktárcsákat szorongatnak a hatdugattyús nyergek. Elektronikusan vezérelt önzáró differenciálműve van, nyolcfokozatú automata váltója a hátsó tengelynél van, így élvezet kanyargós utón menni és nagyszerű (49:51) a súlyelosztása.
Ütős a versenypályán, kellemes utazáskor, jól mutat a luxusszálloda előtt is.
Hagyományos kétüléses, nyitott sportautó az Aston Martin Vantage Roadster, tehát az utastérben akár szorosan tartó kagylóülések is lehetnek, a tető pedig 6,8 másodperc alatt nyílik vagy csukódik, akár 50 km/órás sebességig. A kabriózásnak azonban vannak olyan alapvető praktikái, amiket érdemes elsajátítani, mielőtt a naplementébe autózva simogatni kezd a menetszél.
Ez is érdekelhet: