A villanyautók architektúrája hatalmas szabadságot ad a dizájnnak, mégis kevesen használják ki ezt a lehetőséget. A Canoo kihasználta.

Egy elektromos autóban a formatervezés lehetőségei szinte korlátlanok. A dizájnerek oda tehetik a motort, akkut, elektronikát, ahova csak akarják, ráadásul a drive-by-wire korában akár a kormány vagy a fék is szabadon pakolgatható ide-oda. A legtöbb villanyautó mégis kiábrándítóan pont olyan, mint a nem-villanyautók.

Egy amerikai startup úgy gondolja, lehetne ez másként is. A Canoo a legnépszerűbb amerikai autós műfajt, a pickupot gondolta újra. Az USA autópiacának első három legkapósabb modellje évek óta három platós kisteherautó (Ford F-sorozat, RAM 1500, Chevrolet Silverado), így különösen izgalmas kérdés, hogy ezt a piaci szegmenst miként alakítja át az elektromos mobilitási forradalom. A Canoo viszont még az utóbbi egy-két év számos meglepetés-prototípusa (Tesla Cybertruck, az egy helyben megforduló Rivian, az agymotoros Lordstown, a villany-Hummer és még sokan mások) után is tud újat mutatni.

Régen bulldogfülkésnek hívták az ilyen, előretolt kabinos teherautókat. Persze azokban a motor bekerült az első ülések mellé, ebben az elektromos autóban pedig teljesen sík maradhat a padló ilyen kialakítás mellett is
A műszerfal, az elvileg szabadon áthelyezhető kormánnyal és pedálokkal
Konnektorok a platón
A rakfelület bővíthető
Csomagtartó az orrban: ideális hely a töltőkábeleknek
Fiók és fellépő (hasonlót láttunk már a Riviannál is)
Lehajtható oldalfalak
Méretek: 4677x1980x1920 mm
Kemping-felépítményt is álmodtak a kocsira a tervezők

Az autó hátsókerék- vagy összekrékhajtással, a Teslákhoz hasonlóan egy- illetve kétmotoros változatban készül majd. A legerősebb verzió csúcsteljesítménye 600 lóerő, a kocsi teherbírása nyolc mázsa (1800 lbs). A tervezett hatótávolság egy töltéssel 320 kilométer (200 mérföld). A kocsi érdekessége a "steer-by-wire" kormányzás és a "brake-by-wire" fék: a kormánykerék és a pedálsor a beltér-vázlatok szerint szabadon áthelyezhető lesz egyik oldalról a másikra.

A Canoo cégvezetője, Tony Aquila azt állítja, pickupjuk "mérete egy Ford Rangeré, de a teherbírása egy full-size pickupé, a fordulóköre viszont csak akkora, mint a Priusé". A Canoo 2023-ra ígéri a sorozatgyártás elindítását, az előrendeléseket pedig még az idén elkezdik felvenni a kocsira.

Ez is villanyos, ez is érdekes:

Menő terepes változatot kapott a retró formájú Alpha Ace

Nem bánjuk, ha ilyen lesz az autózás elektromos jövője.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Verstappen a „semmiből” nyert, mégis Pérez szemfülessége miatt marad emlékezetes a sanghaji sprint

További cikkeink a témában