Az Octavia új generációjának bemutatója óta vártuk a sportváltozat megjelenését. A Škoda most bemutatta a legújabb Octavia RS-t, ami dögös külsővel és egyből konnektorról tölthető hibrid változatban érkezik.
A Rallye Sport emblémával ellátott modellek nagy múltra tekintenek vissza a Škodánál, de ilyen még nem volt, mint a legújabb, az Octavia RS iV. A nevéből már sejtheted, hogy a csehek sportmodellje konnektorról tölthető hibrid lett, ugyanazt a hajtásláncot kapta meg, mint a Golf GTE és a Cupra Leon, ezzel kiérdemelte a zöld rendszámot is.
Az Octavia RS iV motorházfedele alá az 1.4 TSI került 150 lóerővel, az elektromotorja 115 lóerős
és 330 Nm nyomatékú, a váltója pedig hatfokozatú DSG. A kombinált teljesítménye 245 lóerő, éppen annyi, mint a kifutó modellé, de a 400 Nm nyomatékával annál is gyorsabb. 7,3 másodperc alatt sprintel százra és 225 km/óra a végsebessége, ami elég jól hangzik egy családi autótól.
A hibrid RS közben takarékosabb is lett az eddigi sportmodellnél,
a 13 kilowattórás akkumulátor feltöltésével pedig 60 kilométert képes menni tisztán elektromosan.
A jobb vezetési élményhez az Octavia RS futóművét 1,5 centiméterrel leültették, progresszív kormányzást és sportos hangú kipufogórendszert kapott a Škoda hibridje.
Az új Octavia RS jobb formában van, mint valaha.
A limuzin és kombi karosszériával készülő modell alapból 18 colos kerekeket kap, de 19 colos is kérhető hozzá, egyedi lökhárítók, légterelők és diffúzor került rá, a fekete hűtőmaszkkal nagyon dögös látványt nyújt. Az utastérben sportkormányt, sportüléseket, szénszálas és Alcantara betéteket találhatsz.
Az akkumulátor miatt a csomagtartó mérete 450 literesre csökken, a kombinál 490 literrel lehet számolni. Nem az RS lesz a Škoda egyetlen hibridje, az Octavia iV szinte ugyanezt a hajtásláncot kapja, csak 204 lóerővel, és ne aggódj,
az RS-ből sem csak hibrid lesz, később érkezik a kétliteres benzines és a turbódízel, ahogyan az előző generációkból megszoktuk.