Nem először kíséreli megdönteni a szériagyártású sportautók sebességrekordját az SSC, és az ellentmondásos első kör után most úgy néz ki, hogy sikerült felülmúlni a Koenigsegg eredményét, még ha csak egy hajszállal is.
Még októberben jelentette be a Shelby Supercars, hogy a Tuatara névre keresztelt szuperautójukkal 508 km/órás sebességet értek el.
A mérés hitelességét illetően azonban kétségek merültek fel, ezért úgy döntöttek, hogy másodjára is nekifutnak. Az év végén műszaki hiba miatt nem jött össze a mérés, január 17-én azonban sikerrel jártak, még ha nem is az eredeti tervek szerint.
A legutóbbi kísérlettől eltérően ezúttal nem egy lezárt nevadai országúton, hanem a floridai Kennedy űrközpont kifutópályáján száguldott a Tuatara,
aminek a volánjánál nem Oliver Webb autóversenyző, hanem a szuperautó első példányának tulajdonosa, Larry Caplin ült. A méréshez több cég, köztük a Racelogic és a Garmin eszközeit is használták.
A rekordhoz kétszer is nekifutott a Tuatara, az egyik irányban 450,1 km/órát, a másik irányban pedig 460,4 km/órát ért el,
a két mérés átlaga, 455,3 km/óra pedig új rekordot jelent, ha igaz. A leggyorsabb közúti sportautó címét eddig a Koenigsegg Agera RS tartotta, amivel 2017-ben 447,2 km/órás átlagot és 457,9 km/órás csúcsot értek el.
A 3,7 kilométer hosszú pályán a Tuatara elképesztő gyorsulást mutatott be, másfél kilométer sem kellett a négyszázas tempóhoz,
és három kilométeren belül érte el a végsebességét. Az SSC szuperautója egyáltalán nem fulladt ki a végére sem, 440-ről 460 km/órára 2,87 másodperc alatt ugrott fel, ami azt jelenti, hogy még van benne tartalék.
A Shelby Supercars közleménye szerint az eredményt a Racelogic hitelesítette, de arról nem esett szó, hogy Guinness-világrekordnak számít-e a Tuatara futama. Mindenesetre nagyon úgy tűnik, hogy Jerod Shelby cége hamarosan nekifut az 500 km/óra megdöntésének, és bőven akadnak majd ellenfelek: a Hennessey Venom F5 és a Koenigsegg Jesko sem mutatta még meg, mire képes.