A 2022-es európai év autója díj eredménye előtt már hónapokkal kiderült, hogy melyik modellek kapják az év autója elismerést Németországban, és a derék zsűri ezúttal sem (csak) német autót választott.
Még az 1964 óta létező európai év autója díjnál is előfordul, hogy egy-egy ország újságírói el tudják vinni az összesített értékelést egy irányba – mivel a nagyobb piacok képviselői nagyobb létszámmal vannak jelen a zsűriben, ezért nagyobb hatást is tudnak gyakorolni a végeredményre. Mit mondjunk akkor a német év autója díjra, amit kizárólag német újságírók választanak?
Két éve például a Porsche Taycan nyerte el az abszolút díjat, tavaly pedig a Volkswagen Golf és az ID.3 is megnyerte a díjat a saját kategóriájában.
Persze nem vádolhatjuk a zsűrit részrehajlással, hiszen szót kaphatnak más nemzetek autómárkái is: 2021-ben a Honda e, 2019-ben a Jaguar I-Pace lett az összetett első, és idén is akadnak nem-német díjazottak.
A 25 ezer euró alatti kompakt autók kategóriáját például egy francia autó, a vadonatúj Peugeot 308 nyerte,
amivel a húsz német autós újságíró is elismerte, hogy legalább olyan jó, mint a Golf. Az 50 ezer euró alatti prémiumautók kategóriáját a Kia EV6, az elektromos autókét pedig a Hyundai Ioniq 5 nyerte, és ez mindennél jobban jelzi, hogy hol tartanak a koreai márkák.
A kategóriák győztesei között azért akadnak német modellek,
az 50 ezer euró feletti luxusautók közt az Audi e-tron GT lett a legjobb, a sportautók között pedig a Porsche 911 GT3 diadalmaskodott, és egyik választással sem tudnánk vitatkozni, mert mind a két modell pokoli jól sikerült. Te melyiket választanád abszolút győztesnek az öt közül?