Sok más márka mellett a Volvo is feladta a dízelmotorokat az elektromos mobilitás felé vezető úton. Az utolsó dízel Volvo, ami legördült a gyártósorról, egy XC90 volt.
A Volvo már korábban bejelentette, hogy 2030-ra átáll a tisztán elektromos hajtású autókra, és ennek egyik első lépéseként befejezte a dízelmotoros modellek gyártását. Már 2017-ben elhatározták, hogy nem fejlesztik tovább a dízelmotorjukat, idén pedig elkészült az utolsó dízel Volvo a márka torslandai gyárában, egy XC90, ami nem egy vásárlóhoz, hanem a göteborgi múzeumba kerül.
Nem véletlenül, a dízelmotor fontos része a Volvo történelmének, hiszen 45 éven keresztül kínált dízelautókat a svéd gyártó.
1979-ben mutatkozott be az első 244 GL Diesel, amelyet még nem a Volvo saját motorjával szereltek. A 2,4 literes, soros hathengeres dízel a Volkswagentől került át, az Audi is használta, a Volvóban mindössze 82 lóerőre és 140 Nm nyomatékra volt képes.
A Volvo 740-ben már turbótöltőt kapott a motor, a teljesítménye elérte a 109 lóerőt, míg a 850-ben a 2,5 literes, soros öthengeres TDI-t kínálta a Volvo, ami 140 lóerőt teljesített. A márka kisebb modelljei, mint a 340 és a 440 a Renault-tól származó dízeleket, míg a Forddal közösen fejlesztett C30, S40 és V50 a Peugeot által gyártott dízeleket is használta.
Sokáig kellett várni a Volvo saját fejlesztésű dízelmotorjára, a jellegzetes hangú öthengeresre,
és a 2001-ben bemutatott 2,4 literes motor eleinte 116, 130 és 163 lóerővel került az S60-ba. Az öthengeres dízel az évek alatt egyre erősebb lett, és idővel a Volvo szimbólumává vált. 2017 óta már D5 néven is kétliteres, négyhengeres dízelt gyártott a Volvo, az XC90-ben legfeljebb 235 lóerővel.
A Volvo a kilencvenes évek elejéig nem számolta külön a dízelek eladásait, ezért csak azt lehet tudni, hogy 1991-től több mint kilencmillió dízelautót adtak el. A történet most véget ért, és benzines Volvót sem lehet már sokáig kapni, 2030-ra olyan teljesen elektromos autók gyártására áll át a márka, mint az újonnan bemutatott EX30 és EX90.
Ez is érdekelhet: