Sok más márka mellett a Volvo is feladta a dízelmotorokat az elektromos mobilitás felé vezető úton. Az utolsó dízel Volvo, ami legördült a gyártósorról, egy XC90 volt.

A Volvo már korábban bejelentette, hogy 2030-ra átáll a tisztán elektromos hajtású autókra, és ennek egyik első lépéseként befejezte a dízelmotoros modellek gyártását. Már 2017-ben elhatározták, hogy nem fejlesztik tovább a dízelmotorjukat, idén pedig elkészült az utolsó dízel Volvo a márka torslandai gyárában, egy XC90, ami nem egy vásárlóhoz, hanem a göteborgi múzeumba kerül.

Nem véletlenül, a dízelmotor fontos része a Volvo történelmének, hiszen 45 éven keresztül kínált dízelautókat a svéd gyártó.

1979-ben mutatkozott be az első 244 GL Diesel, amelyet még nem a Volvo saját motorjával szereltek. A 2,4 literes, soros hathengeres dízel a Volkswagentől került át, az Audi is használta, a Volvóban mindössze 82 lóerőre és 140 Nm nyomatékra volt képes.

1978-ban a párizsi autószalonon jelentette be a Volvo, hogy dízelautót fog gyártani, a következő évben jött ki a 244 GL D6. A Volkswagentől vásárolt soros hathengeres motorral a maga korának egyik leggyorsabb és legcsendesebb dízelautója volt

A Volvo 740-ben már turbótöltőt kapott a motor, a teljesítménye elérte a 109 lóerőt, míg a 850-ben a 2,5 literes, soros öthengeres TDI-t kínálta a Volvo, ami 140 lóerőt teljesített. A márka kisebb modelljei, mint a 340 és a 440 a Renault-tól származó dízeleket, míg a Forddal közösen fejlesztett C30, S40 és V50 a Peugeot által gyártott dízeleket is használta.

A 2,5 literes, öthengeres TDI motort a kilencvenes években az Audi 100-tól és A6-tól kapta kölcsön a Volvo a 850-hez
Sokáig kellett várni a Volvo saját fejlesztésű dízelmotorjára, a jellegzetes hangú öthengeresre,

és a 2001-ben bemutatott 2,4 literes motor eleinte 116, 130 és 163 lóerővel került az S60-ba. Az öthengeres dízel az évek alatt egyre erősebb lett, és idővel a Volvo szimbólumává vált. 2017 óta már D5 néven is kétliteres, négyhengeres dízelt gyártott a Volvo, az XC90-ben legfeljebb 235 lóerővel.

A Volvo még dízel plug-in hibridet is alkotott, a V60 D6-ban a 2,4 literes, 215 lóerős öthengeres dízel hajtotta az első, és egy 70 lóerős elektromotor a hátsó kerekeket

A Volvo a kilencvenes évek elejéig nem számolta külön a dízelek eladásait, ezért csak azt lehet tudni, hogy 1991-től több mint kilencmillió dízelautót adtak el. A történet most véget ért, és benzines Volvót sem lehet már sokáig kapni, 2030-ra olyan teljesen elektromos autók gyártására áll át a márka, mint az újonnan bemutatott EX30 és EX90.

Ez is érdekelhet:

Harminc éve szakított a kockaforma autókkal a Volvo

Az 1992-ben bemutatott koncepció megváltoztatta, amit a Volvóról addig gondoltunk.

Ígéretes áron jön a legkisebb elektromos Volvo, az EX30

Az XC40-nél is kisebb elektromos autót mutatott be a Volvo, amiből sikermodell lehet.

Az autótörténelem tíz legizgalmasabb Volvója

Nem hiszed el, de tudunk mutatni tíz vérpezsdítő Volvót.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

Még mindig hidegrázós Hamilton és Verstappen utolsó köre arról a bizonyos Abu-dzabi Nagydíjról

A Player kérdése: Elkezdted beszerezni a karácsonyi ajándékokat?
36% Naná, idén nem bízok semmit a véletlenre!
25% Fejben már igen, gyakorlatban még nem.
39% Van még idő, majd decemberben!
Advertisement
Hirdetés