Sok más márka mellett a Volvo is feladta a dízelmotorokat az elektromos mobilitás felé vezető úton. Az utolsó dízel Volvo, ami legördült a gyártósorról, egy XC90 volt.

A Volvo már korábban bejelentette, hogy 2030-ra átáll a tisztán elektromos hajtású autókra, és ennek egyik első lépéseként befejezte a dízelmotoros modellek gyártását. Már 2017-ben elhatározták, hogy nem fejlesztik tovább a dízelmotorjukat, idén pedig elkészült az utolsó dízel Volvo a márka torslandai gyárában, egy XC90, ami nem egy vásárlóhoz, hanem a göteborgi múzeumba kerül.

Nem véletlenül, a dízelmotor fontos része a Volvo történelmének, hiszen 45 éven keresztül kínált dízelautókat a svéd gyártó.

1979-ben mutatkozott be az első 244 GL Diesel, amelyet még nem a Volvo saját motorjával szereltek. A 2,4 literes, soros hathengeres dízel a Volkswagentől került át, az Audi is használta, a Volvóban mindössze 82 lóerőre és 140 Nm nyomatékra volt képes.

1978-ban a párizsi autószalonon jelentette be a Volvo, hogy dízelautót fog gyártani, a következő évben jött ki a 244 GL D6. A Volkswagentől vásárolt soros hathengeres motorral a maga korának egyik leggyorsabb és legcsendesebb dízelautója volt

A Volvo 740-ben már turbótöltőt kapott a motor, a teljesítménye elérte a 109 lóerőt, míg a 850-ben a 2,5 literes, soros öthengeres TDI-t kínálta a Volvo, ami 140 lóerőt teljesített. A márka kisebb modelljei, mint a 340 és a 440 a Renault-tól származó dízeleket, míg a Forddal közösen fejlesztett C30, S40 és V50 a Peugeot által gyártott dízeleket is használta.

A 2,5 literes, öthengeres TDI motort a kilencvenes években az Audi 100-tól és A6-tól kapta kölcsön a Volvo a 850-hez
Sokáig kellett várni a Volvo saját fejlesztésű dízelmotorjára, a jellegzetes hangú öthengeresre,

és a 2001-ben bemutatott 2,4 literes motor eleinte 116, 130 és 163 lóerővel került az S60-ba. Az öthengeres dízel az évek alatt egyre erősebb lett, és idővel a Volvo szimbólumává vált. 2017 óta már D5 néven is kétliteres, négyhengeres dízelt gyártott a Volvo, az XC90-ben legfeljebb 235 lóerővel.

A Volvo még dízel plug-in hibridet is alkotott, a V60 D6-ban a 2,4 literes, 215 lóerős öthengeres dízel hajtotta az első, és egy 70 lóerős elektromotor a hátsó kerekeket

A Volvo a kilencvenes évek elejéig nem számolta külön a dízelek eladásait, ezért csak azt lehet tudni, hogy 1991-től több mint kilencmillió dízelautót adtak el. A történet most véget ért, és benzines Volvót sem lehet már sokáig kapni, 2030-ra olyan teljesen elektromos autók gyártására áll át a márka, mint az újonnan bemutatott EX30 és EX90.

Ez is érdekelhet:

Harminc éve szakított a kockaforma autókkal a Volvo

Az 1992-ben bemutatott koncepció megváltoztatta, amit a Volvóról addig gondoltunk.

Ígéretes áron jön a legkisebb elektromos Volvo, az EX30

Az XC40-nél is kisebb elektromos autót mutatott be a Volvo, amiből sikermodell lehet.

Az autótörténelem tíz legizgalmasabb Volvója

Nem hiszed el, de tudunk mutatni tíz vérpezsdítő Volvót.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat

Ilyen MINI még nem volt, itt az elektromos Aceman

További cikkeink a témában
Egy illat azoknak, akik nem ismerik a félelmet – NOVELLISTA Unique Wood
Hirdetés