Minden benne van a Nissan ARC-X tanulmányautóban, amitől a jövő autójának tűnt 1987-ben.

Mintha csak hitvány másolata volna korábbi önmagának a Nissan, melynek sorra tűntek el a legendás típusai, a minősége és ezzel együtt a karaktere. Pedig voltak itt versenysikerek, igazán szerethető utcai autók, valamint olyan érdekes koncepciók, mint az ARC-X limuzin.

Utastere abban az értelemben modern, ahogyan a 80-as évek végén a formatervezők elképzelték a jövőt.

Nem jártak messze az igazságtól a dizájnerek, hiszen ma tényleg pontosan olyanok az autók, mint a Nissan ARC-X koncepció utastere. A kétküllős kormánya mögött digitális műszeregység van, minden funkciót pedig a középkonzolon lévő nagy képernyő körüli néhány gombbal lehet kezelni. A váltó és az autótelefon a vezetőülésbe van integrálva. Minden ülőhely olyan benne, mintha egy plüss fotel volna, az egész autó körülöleli az utasait. Van benne szélvédőre vetítő head-up kijelző, és a vezetőülést akár önállóan is be tudja állítani, továbbá a hátsó komfortülések motorosan állíthatóak.

Ekkoriban még nem az elektromos hajtás jelentette a jövőt, ezért a motorházteteje alatt egy keresztben beépített, 24 szelepes V6-os van 190 lóerővel, melyhez automata váltó csatlakozik. Az ARC-X tanulmányautó összkerékhajtású és összkerék-kormányzású.

Gombbal nyitható ajtajai vannak, az ablakai keret nélküliek, mint egy kupén. A Nissan ARC-X limuzin formája annyira letisztult, hogy semmilyen él nincs rajta, még a hűtőnyílások is vékonyak, így a légellenállási együtthatója is csak 0,26. Ehhez olyan trükkök is kellettek, mint a szélvédő tövében, fedél alá rejtett ablaktörlők.

Ebben a formában nem valósult meg az aerodinamikus Nissan ARC-X limuzin, viszont ez a tanulmányautó adta az inspirációt az első Infiniti modellekhez. 1989 novemberében vezette be Amerikába az Infinitit a Nissan, hogy teret nyerjen a prémiumautók között.

Mintha minden japán márka úgy gondolta volna a 80-as évek végén, hogy új név kell a prémiumautók világában.

Ekkoriban jött létre az Acura (Honda) és a Lexus (Toyota) és az Infiniti márka is, hogy a német trió, valamint a Jaguar XJ vagy akár az amerikai Cadillac Fleetwood ellen villantsanak valamit. Az Infiniti első modellje a Q45-ös lett, melyet nagyon hunyorítva kell nézni, hogy az ARC-X-szel közös vonások bukkanjanak elő. Ez az autó a japán belpiacos Nissan President 5 milliméterrel rövidebb padlólemezére épül.

Különlegessége, hogy a legtöbb riválissal ellentétben a Q45-ös keresztmotoros elrendezésű és elsőkerék-hajtású. Ez azonban nem jelenti azt, hogy kevesebb hengerrel kéne beérni, a japánok ugyanis betuszkolták a 4,5 literes, V8-as benzinmotort az 5 méteres Infiniti limuzin orrába. A motorhoz 4 fokozatú automata váltó csatlakozik, a futóműve pedig összkerék-kormányzású és adaptív lengéscsillapítós.

Ez is érdekelhet:

Gandini tervezte a Nissannak ezt a sportkupét a kilencvenes években

Harminc éve mutatta be a Nissan a környezettudatos sportautó prototípusát.

Erre sem a világ, sem a Ferrari nem volt felkészülve

Enzo Ferrari kénytelen volt Fiattal járni, ezért azonnal rábólintott a négyajtós Ferrarira.

Rettenthetetlen széf a Ford 2005-ös koncepciója

Ebben a város legveszélyesebb részén is nyugodtan lehet aludni.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat

Szinte új ez a kilencvenes évekbeli Ferrari 348 tb

További cikkeink a témában