A kei kategóriás japán autókat mindig is imádtuk, és az egyik legújabb nemcsak az aprósága vagy az okos térkihasználása miatt érdekes, hanem azért is, mert teljesen elektromos hajtású.

Japánban évtizedek óta hódítanak a kei kategóriás autók, amelyek nem hosszabbak 3,4 méternél, és legfeljebb 1,48 méter szélesek. A szabályok szerint legfeljebb 660 köbcentis, 64 lóerős motor hajthatja az ebbe a kedvező adózású kategóriába sorolt autókat, és ezúttal a csak teljesítmény az érdekes, a Nissan újdonsága ugyanis tisztán elektromos hajtású.

A Sakura névre keresztelt városi miniautót tehát 64 lóerős elektromotor hajtja,

195 Nm maximum nyomatékkal, és mivel többre aligha van szükség, 130 km/óránál korlátozták a végsebességét. Az akkumulátorcsomagja mindössze 20 kilowattórás, de ez is elég hozzá, hogy a japán szabványok szerint 180 kilométert tegyen meg egy feltöltéssel.

Az akku méretét nagy teljesítményű villámtöltésre nincs szükség, így is 40 perc alatt 80 százalékosra tölthető az autó, Japánban pedig nagy hasznát vehetik, hogy természeti katasztrófa okozta

áramszünet esetén az otthoni elektromos hálózatot is képes táplálni a Nissan.

A Sakura ezen kívül egy pedállal vezethető, önállóan parkol, és az autópályán is tartja a sávot.

A legtöbb kei autóhoz hasonlóan a Sakura formája is mókás és barátságos, mintha egy nagy egyterű összement volna a mosásban,

de legalábbis beszorul a présbe. Mivel a Citroën C-Zero, a Mitsubishi i-MiEV és a Peugeot iOn már nem kapható, a Citroën Ami és Opel Rocks-e kisebb és gyengébb, ezért a Dacia Spring áll hozzá a legközelebb, ennek riválisa lehetne, ha eljutna az európai piacra.

Ez is érdekelhet:

És ezt olvastad már?
Az ötvenes évek versenyautóját idézi az Aston Martin különkiadása