Az eredeti Mini zseniális kialakításával évtizedekre meghatározta a kisautók receptjét, és annyira jól sikerült, hogy számtalan más autót építettek az alapjára. Az egyik a formatervező David Ogle sportkupéja, amiből az alkotó sajnálatos balesete miatt csak 69 példány készült.

David Ogle brit formatervező az ötvenes években alapította dizájnstúdióját, és bár főleg rádiókészülékek tervezésével foglalkozott, a nagy álma egy saját autó megalkotása volt. Nem is választhatott volna hozzá jobb alapokat, mint Sir Alec Issigonis zseniális alkotását, az 1959-ben bemutatott eredeti Minit, ami nemcsak a stílusával, hanem a vezetési élményével is levette az embereket a lábukról.

A Mini a vezethetőségével is nagyot alakított, nem csoda, ha sokan fantáziát láttak az átépítésében
David Slingsby Ogle 1921-ben született, rövid ideig jogot hallgatott Oxfordban, a második világháborúban a királyi haditengerészetnél volt pilóta, majd ipari formatervezőnek tanult
Jim Clark kétszeres világbajnok F1-es autóversenyzőnek is volt egy Ogle GT-je, ez itt a képen
Ogle azonban teljesen elrugaszkodott az eredeti Mini formájától, és egy látványos kupékarosszériát alkotott,

amit üvegszálas műanyagból készítettek el. A 997 köbcentis motorja a Miniből származott, az elöl tárcsafékes fékrendszer a Mini Cooperből jött, ráadásul a British Motor Corporation újonnan szállította az alkatrészeket, de csak miután meggyőződött róla, hogy az Ogle promóciós anyagában sehol nem említik a Mini nevét.

1961. decemberben mutatták be a Mininél tizenöt centivel hosszabb, tízzel alacsonyabb kisautót, és a korabeli tesztek elismerően írtak az Ogle SX1000 vezethetőségéről, bár azt kevesen értették, hogy ki fogja megvenni, ha sokkal nehezebb és szűkösebb a Mininél, miközben 1190 angol fontos árával csaknem kétszer annyiba került.

1962-ben Lightweight GT néven könnyített sportváltozata is készült ültetett futóművel, bukócsővel és kagylóülésekkel.

David Ogle cége hetente legfeljebb hat autót tudott építeni, összesen mégis csak 69 példányt sikerült gyártani a sportkupéból. 1962. májusban ugyanis Ogle éppen a Brands Hatch pályára tartott a saját Lightweight GT-jével, amikor egy kamionnak ütközött, és életét vesztette. A munkatársai úgy döntöttek, hogy befejezik az autók gyártását, de a karosszéria formáját később eladták Norman Fletchernek, aki saját nevén épített még néhány példányt.

A Jem, a Marcos vagy a Radford által Miniből épített autókhoz csatlakozó Ogle igazi ritkaságnak számít, még az angliai aukciókon is csak elvétve bukkan fel. A képeken látható GT a fennmaradt 26 példány egyike, időközben a Mini későbbi, erősebb 1275 köbcentis motorját szerelték bele, a Mini ötvenedik évfordulós goodwoodi ünnepségén is ott volt 2009-ben, majd 15 ezer fontért adták el az RM Sotheby’s londoni aukcióján.

Még egy hatvanas évekbeli autó, a Reliant Scimitar formája is Ogle munkája, de több feladat már nem adatott meg neki

(Képek: Getty Images, RM Sotheby's)

Ez is érdekelhet:

Stílusos elektromos autót építettek a klasszikus Miniből

Ha jobban bejön a régi Mini stílusa, de már elektromos autót szeretnél.

Pininfarina karosszéria teszi különlegessé ezt a Jaguar kupét

Azért is különleges, mert csak egyetlen példányban készült.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

Így ünneplik gyönyörű és világhírű nők a karácsonyt

A Player kérdése: Befejeződött az F1 idei szezonja. Nálad ki az év versenyzője?
29% Norris
52% Verstappen
9% Piastri
1% Russell
9% Egy másik versenyző
Öt pikáns ajándékötlet a barátnődnek, ha idén kicsit felforrósítanád a karácsonyt
Hirdetés