Az eredeti Mini zseniális kialakításával évtizedekre meghatározta a kisautók receptjét, és annyira jól sikerült, hogy számtalan más autót építettek az alapjára. Az egyik a formatervező David Ogle sportkupéja, amiből az alkotó sajnálatos balesete miatt csak 69 példány készült.
David Ogle brit formatervező az ötvenes években alapította dizájnstúdióját, és bár főleg rádiókészülékek tervezésével foglalkozott, a nagy álma egy saját autó megalkotása volt. Nem is választhatott volna hozzá jobb alapokat, mint Sir Alec Issigonis zseniális alkotását, az 1959-ben bemutatott eredeti Minit, ami nemcsak a stílusával, hanem a vezetési élményével is levette az embereket a lábukról.
Ogle azonban teljesen elrugaszkodott az eredeti Mini formájától, és egy látványos kupékarosszériát alkotott,
amit üvegszálas műanyagból készítettek el. A 997 köbcentis motorja a Miniből származott, az elöl tárcsafékes fékrendszer a Mini Cooperből jött, ráadásul a British Motor Corporation újonnan szállította az alkatrészeket, de csak miután meggyőződött róla, hogy az Ogle promóciós anyagában sehol nem említik a Mini nevét.
1961. decemberben mutatták be a Mininél tizenöt centivel hosszabb, tízzel alacsonyabb kisautót, és a korabeli tesztek elismerően írtak az Ogle SX1000 vezethetőségéről, bár azt kevesen értették, hogy ki fogja megvenni, ha sokkal nehezebb és szűkösebb a Mininél, miközben 1190 angol fontos árával csaknem kétszer annyiba került.
1962-ben Lightweight GT néven könnyített sportváltozata is készült ültetett futóművel, bukócsővel és kagylóülésekkel.
David Ogle cége hetente legfeljebb hat autót tudott építeni, összesen mégis csak 69 példányt sikerült gyártani a sportkupéból. 1962. májusban ugyanis Ogle éppen a Brands Hatch pályára tartott a saját Lightweight GT-jével, amikor egy kamionnak ütközött, és életét vesztette. A munkatársai úgy döntöttek, hogy befejezik az autók gyártását, de a karosszéria formáját később eladták Norman Fletchernek, aki saját nevén épített még néhány példányt.
A Jem, a Marcos vagy a Radford által Miniből épített autókhoz csatlakozó Ogle igazi ritkaságnak számít, még az angliai aukciókon is csak elvétve bukkan fel. A képeken látható GT a fennmaradt 26 példány egyike, időközben a Mini későbbi, erősebb 1275 köbcentis motorját szerelték bele, a Mini ötvenedik évfordulós goodwoodi ünnepségén is ott volt 2009-ben, majd 15 ezer fontért adták el az RM Sotheby’s londoni aukcióján.
(Képek: Getty Images, RM Sotheby's)
Ez is érdekelhet: