Az Opel a nyáron már leleplezte az Astra új generációját, most pedig azt is elárulta, hogy milyen motorokkal lesz kapható. A hagyományos benzines és dízel mellett plug-in hibrid, és nemsokára teljesen elektromos Astra is lesz.
Nagyot változik az Opel Astra, hiszen azzal, hogy a márka a Stellantis égisze alá került, teljesen új alapokra épül a német gyártó kompakt autója. Az új Astra a szintén nemrég bemutatott Peugeot 308 és DS 4 testvérmodellje lesz, és ez alapján kikövetkeztethettük, hogy milyen technika dolgozik a feszes vonalú lemezek alatt. Az Opel most hivatalosan is megerősítette ezt.
Megmarad a választás szabadsága, hiszen az új Astra a hagyományos benzines és dízelmotorokkal is elérhető lesz.
Az 1,2 literes, turbós háromhengeres benzinmotor 110 és 130 lóerős változatban készül majd, az 1,5 literes, négyhengeres turbódízel szintén 130 lóerős. A két erősebb motorhoz opció lesz a nyolcfokozatú automata sebességváltó.
Az Astra nagy újdonsága a plug-in hibrid változat, amiből mindjárt kétfélét kínál az Opel, 180 és 225 lóerővel.
Az 1,6 literes, turbós benzinmotor az előbbiben 150, az utóbbiban 180 lóerős, míg az elektromotor 110 lóerőre képes. 7,9 másodperces százra gyorsulásával és 225 km/órás végsebességével egyelőre a 225 lóerős hibrid lesz a csúcsmodell.
A 12,4 kilowattórás akkumulátor feltöltésével 60 kilométert tehet majd meg elektromosan a hibrid Astra, és kiderült, hogy nem ez lesz az egyetlen zöld rendszámos változata, 2023-ban érkezik ugyanis a teljesen elektromos hajtású Astra-e.
A hagyományos modellek ennél előbb kaphatók lesznek: már októberben rendelhető az Opel rüsselsheimi gyártású kompaktja.