Még nincs itt a ráncfelvarrás ideje, de az Opelnél máris reszeltek valamit az Astrán. A plug-in hibrid változatát turbózták fel egy kicsit, amivel közel kétszáz lóerős lett, pedig ez még nem is a sportmodell.
Az Astra jelenlegi generációja igencsak sokoldalú kompakt autó, hiszen kapható benzines és dízel, mild hibrid és plug-in hibrid, és még tisztán elektromos hajtású változatban is. 2021-bn jött ki, az Opelnél egyelőre nem is gondolkodnak a cserén, de a plug-in hibriden alakítottak egy kicsit, a modernebb hajtáslánca pedig minden téren többre képes.
A konnektorról tölthető hibrid Astra eddig 1,6 literes, 150 lóerős négyhengeres turbómotort és 110 lóerős elektromotort kapott, a 12,4 kilowattórás akkumulátorral 67 kilométert ment el egy feltöltéssel. A megújult változatban szintén
1,6 literes és 150 lóerős, de új fejlesztésű, hatékonyabb a benzinmotor, míg az elektromos motor 125 lóerős.
A kombinált teljesítmény ezzel 180-ról 196 lóerőre nőtt, a maximum nyomatéka 360 Nm,
amivel kellemesen dinamikus autónak számít az Astra. Mivel a nyolcfokozatú automata váltóját hétfokozatú duplakuplungosra cserélték, valóban fürgébb lett, a nulláról százra gyorsulás ideje 7,9-ről 7,6 másodpercre csökkent, a végsebesség 225 km/óra.
Még érdekesebb, hogy az akkumulátort 17,2 kilowattórásra cserélték, amivel már 83 kilométert is képes megtenni tisztán elektromosan a plug-in hibrid Astra. Az Opel kompaktja tehát erősebb, gyorsabb és elektromosabb lett, ötajtós ferdehátú és kombi kivitelben, változatlan áron lesz kapható, és az új Grandland is ezt a hajtásláncot kapja meg.
Ez is érdekelhet:



