Nincs ingyenes parkolás, oda a kedvező adózás – kinek kéne így plug-in hibrid? Pedig a tölthető hibrid Opel Grandland pontosan azt hozza, amit egy modern családi autónak kell: elektromosan megy a városban, hosszú utakra pedig erős, kényelmes és benzines.

Az Opel első igazi terepjárója, a Frontera még 1991-ben mutatkozott be. Azóta rengeteget változott a világ, nemcsak az autók, hanem mi magunk is. Gondolj csak bele: akinek akkor már volt jogsija, az ma legalább 50 éves. 2025-ben persze a klasszikus terepjárók helyett a SUV-ok dominálnak – az Opelnél is van belőle három: városi mindenesnek az új Frontera, vagány mininek a Mokka, a családi crossoverek királyát pedig az Opelnél Grandlandnak hívják.

A Mokkát és a Grandlandot egymás után vezettük – bár eddig az utóbbiról még nem beszélhettünk –, és már az első kilométereken érezhető volt a különbség. A Mokka ugyan vagány és lendületes, de inkább az olcsóbb crossoverek karakterét hozza, míg

a Grandland jóval komolyabb, kiforrottabb. Egyszerűen jobb érzés benne ülni, vezetni és használni.

Nem beszélve arról, hogy látványosan, közel 20 centit nőtt: 4,65 méteres hosszával a Volkswagen Tiguan, Kia Sportage és házon belül a Peugeot 3008 kategóriájában versenyez, miközben megjelenésben is nagyot lépett előre. Szerethető az új Opel-dizájn, a 3D Vizor maszk, a világító embléma, az új lapított kormány. Ezek a részletek egyből felismerhetővé és vonzóvá teszik, főleg ezzel a kéttónusú fényezéssel, a fekete tetővel. Még egy ködös hegyoldalon is remekül néz ki, az Opel most nagyon tudja, mitől lesz vonzó és igazán opeles egy SUV.

Az Opel sok kritikát kapott az elmúlt években, hogy a Stellantis-érában elvesztette önálló karakterét. Ennek szól egyrészt a beazonosítható dizájn, másrészt a minden területen hangsúlyozott opeles mérnöki munka és német gyártás. Pont ezért tartották fontosnak kiemelni, hogy a Grandland 1,6 literes, 150 lóerős turbós benzinmotorját maguk fejlesztették. Egyébként a Grandland a tesztelt plug-in hibrid hajtás mellett 48 voltos mild-hibridként és teljesen elektromos hajtással is rendelhető.

Ez a plug-in a 125 lóerős elektromos motorral együtt 195 lóerőt és 350 Nm nyomatékot ad le,

ami egészen jól mutat a táblázatokban, és a valóságban is dinamikusan működik: 7,8 másodperc alatt gyorsul százra, és 220 km/óráig is képes gyorsítani.

Azt mondják, szintén Opel-fejlesztés az elektromotor és a hétfokozatú duplakuplungos váltó egybeépített egysége. Ennek érdekessége, hogy elektromos üzemben is kapcsolgat az autó, főleg lassításkor és visszaváltásoknál érezhetően.

Ez érdekes benzines karaktert kölcsönöz az elektromos vezetésnek, ami kellemes és egyedi élmény.

Jártunk vele hegyes-völgyes, kanyargós utakon is. Nem állítom, hogy életem vezetési élménye volt, de egyértelmű, hogy nem is a szerpentinekre tervezték.

A Grandland igazi terepe inkább az országút és az autópálya, ahol kényelmes, csendes és stabil.

Elektromos módban indul, és menet közben bármikor válthatunk a hajtásmódok között, de ha nem nyúlunk hozzá, elektromosan halad, amíg van energia a 17,9 kWh-s akkuban. És simán bírja a gyorsabb tempót is, akár 140 km/h sebességgel is suhanhatunk vele tisztán elektromosan. Miközben se ő nem szenved, se te a kormány mögött.

Tisztességes méretű az 550 literes csomagtartó, de akár 1645 literig is bővíthető. Az Opel különösen büszke rá, hogy a Grandland az első modellje, amely a Stellantis új, elektromosra optimalizált STLA Medium platformjára épül. Az adaptív futómű (Frequency Selective Damping) képes arra, hogy automatikusan alkalmazkodik az útviszonyokhoz: kényelmes és lágy ott, ahol az úthibákat kell kisimítani, pontos és feszes, ha gyorsan kell menni, vagy élesen kell kanyarodni.

Belül a Grandland tényleg jól néz ki, átgondolt, színes, illatos, finom.

A hatalmas digitális kijelzők, valamint az ötletes Pixel Box tároló is hozzájárul ahhoz, hogy az ember komfortosan és otthonosan érezze magát benne.  Az ergonomikus Intelli-Seat ülésekben ülnénk, ameddig csak lehet. Nem csak a kormány mögött, szinte bármelyik pozícióban élvezet a Grandlandban utazni.

Magyarországon ugyan megszűnt az ingyenes parkolás, és az adókedvezmények is eltűntek a plug-in hibridekre, a Grandland plug-in hibrid így is jó választás lehet. Városban vidáman elvan az elektromos hajtással, országúton és autópályán kényelmesen, otthonosan mozog, még akár dinamikus haladásra is rávehető, zokszó nélkül. 16 millió forintos árával alulról közelíti a konnektoros hibrid crossoverek mezőnyét.

Ez is érdekelhet:

Egész jó a hibrid, de az elektromost még jobb vezetni – Opel Mokka

Ez az autó tökéletes választás azok számára, akik modern városi SUV-t szeretnének Opel emblémával.

Fehér lemezfelnivel olyan az Opel Frontera, mint egy diszkontáras Defender

Dízelmotor és összkerékhajtás nincs, de a tetősátrat simán cipelheti.

Opel Astra, a különleges: nemcsak dízelmotoros létezik még belőle, hanem elektromos kombi is – teszt

Tulajdonképpen nem is kellene túl jónak lennie, mert úgysincs sok választása annak, aki ebben az ár- és méretkategóriában villanyos kombit keres.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A futás nem csak a rekortánpályán kezdődik! – Íme az NN Ultrabalaton két magyar ultrafutójának edzéstippjei

Megvan Michelisz Norbi idei szerződése a túraautó-világsorozatban

Stílusos választás Ralph Lauren sárga Ferrari F50-ese

További cikkeink a témában