Nem mintha még szüksége lett volna a megújulásra, de itt a Sportage ráncfelvarrott kiadása, ami a Kia újabb modelljeihez igazodva nagyobb arcot kapott. A koreai márka népszerű szabadidő-autójának van is mire magabiztosnak lennie.

Még egészen újnak gondoljuk a Sportage jelenlegi, ötödik generációját, hiszen 2021-ben jelent meg, de már elég sokat látunk belőle az utakon, és a Kia feszes ütemezése szerint most jött el az ideje a ráncfelvarrásának. A megújult Sportage kívül és belül is megváltozott, de éppen csak annyira, hogy továbbra is az eladási listák élmezőnyében maradjon.

A Sportage eddig így nézett ki, de biztosan ismered, sok fut belőle az utakon

A jelenlegi Sportage bemutatása óta eltelt időben olyan új Kia-modellek jelentek meg, mint az EV3 és az EV9, vagy a megújult Sorento, ezért most ezekhez igazították a dizájnt. Az arca eddig is rendhagyó volt a hűtőrács két végébe tett fényekkel, de most még feltűnőbb lett azzal, hogy

a menetfényeket függőlegesre állították, és közöttük még szélesebb lehetett a hűtőmaszk.

Szerényebb a változás a hátsó részen, ahol az összekötött hátsó lámpáknak az alakja nem, inkább csak a világítás mintája változott. A képeket nézve feltűnhet, hogy a Sportage arányai is szokatlanok, erre az a magyarázat, hogy elsőként a koreai piacra szánt változatot mutatták be, ami valamivel hosszabb, mint a később érkező európai kivitel.

Belül a Kia legújabb stílusában frissítették fel a berendezést. Megmaradt a dupla képernyős koncepció, de a kijelzők alakja változott, és a kormánykerék is teljesen új. A műszerfal jobb oldaláról eltűnt a díszes légbeömlő, azt diszkréten egy sávba rejtették, és

csak üdvözölni tudjuk, hogy a fényes fekete felületeket mattra cserélték, ami nem lesz annyira kényes.

Műszaki tartalmának változásáról még nincsenek hírek, de a jelenlegi Sportage kínálata alapján arra számíthatunk, hogy háromféle hibrid közül lehet választani, a 48 voltostól egészen a konnektorról tölthető változatig, ami nálunk már nem kaphatja meg a zöld rendszámot. A megújult Sportage európai változata 2025-ben fut be a kereskedésekbe.

Ez is érdekelhet:

Nem csak a külseje kitűnő – Kia Sportage 230 Hybrid-teszt

A nem konnektoros hibrid Sportage-ek közül a csúcsváltozatot próbáltuk ki.

Kellemes brutalizmus – Kia EV9 AWD GT Line

5,3 másodperc alatt gyorsul 100-ra ez a 2,7 tonnás SUV, de az EV9 lényege igazából a komfort. Teszten a Kia hatalmas villanyautója.

Ellenállhatatlan környezetben gyártja autóit a Kia Európában

Már a panoráma miatt megérte ellátogatni ide, de vajon mi készül itt, és milyen itt dolgozni?

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés