Nem mintha még szüksége lett volna a megújulásra, de itt a Sportage ráncfelvarrott kiadása, ami a Kia újabb modelljeihez igazodva nagyobb arcot kapott. A koreai márka népszerű szabadidő-autójának van is mire magabiztosnak lennie.

Még egészen újnak gondoljuk a Sportage jelenlegi, ötödik generációját, hiszen 2021-ben jelent meg, de már elég sokat látunk belőle az utakon, és a Kia feszes ütemezése szerint most jött el az ideje a ráncfelvarrásának. A megújult Sportage kívül és belül is megváltozott, de éppen csak annyira, hogy továbbra is az eladási listák élmezőnyében maradjon.

A Sportage eddig így nézett ki, de biztosan ismered, sok fut belőle az utakon

A jelenlegi Sportage bemutatása óta eltelt időben olyan új Kia-modellek jelentek meg, mint az EV3 és az EV9, vagy a megújult Sorento, ezért most ezekhez igazították a dizájnt. Az arca eddig is rendhagyó volt a hűtőrács két végébe tett fényekkel, de most még feltűnőbb lett azzal, hogy

a menetfényeket függőlegesre állították, és közöttük még szélesebb lehetett a hűtőmaszk.

Szerényebb a változás a hátsó részen, ahol az összekötött hátsó lámpáknak az alakja nem, inkább csak a világítás mintája változott. A képeket nézve feltűnhet, hogy a Sportage arányai is szokatlanok, erre az a magyarázat, hogy elsőként a koreai piacra szánt változatot mutatták be, ami valamivel hosszabb, mint a később érkező európai kivitel.

Belül a Kia legújabb stílusában frissítették fel a berendezést. Megmaradt a dupla képernyős koncepció, de a kijelzők alakja változott, és a kormánykerék is teljesen új. A műszerfal jobb oldaláról eltűnt a díszes légbeömlő, azt diszkréten egy sávba rejtették, és

csak üdvözölni tudjuk, hogy a fényes fekete felületeket mattra cserélték, ami nem lesz annyira kényes.

Műszaki tartalmának változásáról még nincsenek hírek, de a jelenlegi Sportage kínálata alapján arra számíthatunk, hogy háromféle hibrid közül lehet választani, a 48 voltostól egészen a konnektorról tölthető változatig, ami nálunk már nem kaphatja meg a zöld rendszámot. A megújult Sportage európai változata 2025-ben fut be a kereskedésekbe.

Ez is érdekelhet:

Nem csak a külseje kitűnő – Kia Sportage 230 Hybrid-teszt

A nem konnektoros hibrid Sportage-ek közül a csúcsváltozatot próbáltuk ki.

Kellemes brutalizmus – Kia EV9 AWD GT Line

5,3 másodperc alatt gyorsul 100-ra ez a 2,7 tonnás SUV, de az EV9 lényege igazából a komfort. Teszten a Kia hatalmas villanyautója.

Ellenállhatatlan környezetben gyártja autóit a Kia Európában

Már a panoráma miatt megérte ellátogatni ide, de vajon mi készül itt, és milyen itt dolgozni?

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Téli bőrápolás férfiaknak: miért van rá most jobban szükséged, mint valaha?

Itt az a Xiaomi, ami szembeszáll a csúcstelefonokkal

Így lettem villanyborotva-hívő – Braun S9 Pro+-teszt

További cikkeink a témában
Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért
Hirdetés