Nem mintha még szüksége lett volna a megújulásra, de itt a Sportage ráncfelvarrott kiadása, ami a Kia újabb modelljeihez igazodva nagyobb arcot kapott. A koreai márka népszerű szabadidő-autójának van is mire magabiztosnak lennie.
Még egészen újnak gondoljuk a Sportage jelenlegi, ötödik generációját, hiszen 2021-ben jelent meg, de már elég sokat látunk belőle az utakon, és a Kia feszes ütemezése szerint most jött el az ideje a ráncfelvarrásának. A megújult Sportage kívül és belül is megváltozott, de éppen csak annyira, hogy továbbra is az eladási listák élmezőnyében maradjon.
A jelenlegi Sportage bemutatása óta eltelt időben olyan új Kia-modellek jelentek meg, mint az EV3 és az EV9, vagy a megújult Sorento, ezért most ezekhez igazították a dizájnt. Az arca eddig is rendhagyó volt a hűtőrács két végébe tett fényekkel, de most még feltűnőbb lett azzal, hogy
a menetfényeket függőlegesre állították, és közöttük még szélesebb lehetett a hűtőmaszk.
Szerényebb a változás a hátsó részen, ahol az összekötött hátsó lámpáknak az alakja nem, inkább csak a világítás mintája változott. A képeket nézve feltűnhet, hogy a Sportage arányai is szokatlanok, erre az a magyarázat, hogy elsőként a koreai piacra szánt változatot mutatták be, ami valamivel hosszabb, mint a később érkező európai kivitel.
Belül a Kia legújabb stílusában frissítették fel a berendezést. Megmaradt a dupla képernyős koncepció, de a kijelzők alakja változott, és a kormánykerék is teljesen új. A műszerfal jobb oldaláról eltűnt a díszes légbeömlő, azt diszkréten egy sávba rejtették, és
csak üdvözölni tudjuk, hogy a fényes fekete felületeket mattra cserélték, ami nem lesz annyira kényes.
Műszaki tartalmának változásáról még nincsenek hírek, de a jelenlegi Sportage kínálata alapján arra számíthatunk, hogy háromféle hibrid közül lehet választani, a 48 voltostól egészen a konnektorról tölthető változatig, ami nálunk már nem kaphatja meg a zöld rendszámot. A megújult Sportage európai változata 2025-ben fut be a kereskedésekbe.
Ez is érdekelhet: