Olyan autót mutatott az Opel, amire talán te sem számítottál. A Frontera egyedi kiadása kőkemény terepjárónak néz ki, és bár a valóság ennél árnyaltabb, az biztos, hogy rég láttunk ennyire belevaló autót a márkától. Magyarországra érkezett a Gravel, mi pedig mentünk is vele egy kicsit.

Ha képben vagy az autós újdonságokkal, akkor azt is tudod, hogy nemrég óta ismét van Frontera az Opel kínálatában. Nem a kilencvenes évekbeli terepjárót vették elő újra, hanem annak csak a nevét, mert még mindig annyira jól hangzik. A Crossland utódjaként bemutatott új Frontera egy kompakt méretű, meglepően tágas szabadidő-autó, tele egyszerű és praktikus megoldásokkal, akár hét üléssel, és annyira jó áron adják, hogy a piac egyik legjobb vételének számít. Most pedig valami egészen meglepőt építettek belőle.

Rüsselsheimben fogták az új Fronterát, és egy olyan gépet alkottak belőle, ami után mindenki megfordul az úton,

és ez egyáltalán nem túlzás. A Frontera Gravel nem egy újabb felszereltségi szint vagy limitált széria, hanem egy belevaló terepjárónak tűnő jármű, amit a tuningcégek receptje szerint építettek. Olyan látványos show car, amivel azt mutatják meg, milyen lehetőségek rejlenek a Fronterában, ha az autóbolond mérnökök igazán szabadjára engedik a fantáziájukat, és a pénzügyes osztály ezúttal nem tesz keresztbe nekik.

Karakteres, az átlagosnál szögletesebb formájával a Frontera már szériaváltozatában is a terepjárókat idézi,

főleg az alapmodellhez adott, fehérre fényezett lemezfelnivel. A Gravel azonban egy teljesen új, dögös külsőt kapott, matt fekete tetővel és motorháztetővel, és ezzel a homokkőszínű matt fóliával, ami valósággal vonzza a tekinteted. Az új Opeleken gyakran rejtve marad a márkajelzés, hiszen a fekete hűtőmaszkra fekete embléma kerül, de nem ezen a Fronterán, amiről szinte leugranak a rikító narancssárga részletek.

A Gravel úgy néz ki, mintha mindent megrendeltek volna rá egy offroad-katalógusból.

A 16 colos Borbet felnikre terepes mintájú abroncsok kerültek, a tetőre pedig egy hatalmas Thule csomagtartót dobtak fel, amire masszív fényszórót erősítettek az éjszakai kalandokhoz. Mi az a két kábel, amit a gépháztetőre feszítettek? Ha az erdőt járod, akkor azok fogják fel a faágakat, nem fogják berepeszteni a szélvédődet. A sáros cuccokat az oldalára erősített dobozba lehet tenni, és még csörlő is van, hogy kihúzzon a szorult helyzetből.

Úgy alakult, hogy az Opel magyarországi importőre elkérte a Gravelt egy pár napra,

és el tudtuk vinni egy rövid próbakörre a Mátrában. Mivel a Frontera teljesen elektromos hajtású változatára épül, ezért bátran vittük be az erdőbe, mert nem ezzel fogjuk telefüstölni. A kerekekre érkező azonnali és bőséges nyomatékkal finoman lehet vele centizni, a kuplung égetése és a motor bőgetése ezzel immár az offroad-kalandokon is a múlté. Persze mivel a gyár féltett kincséről van szó, igazán látványos feladatok elé nem tudtuk állítani.

Mégis élveztünk vele kanyarogni az őszi Mátra ezer színben pompázó lombjai alatt,

mert a Gravel az épített úton is jobban fekszik, mint a többi Frontera, ami a szélesebb nyomtáv érdeme is. A padlóba épített akkumulátornak köszönhetően alacsonyan van a súlypontja, ami jól ellensúlyozza a tetőn vitt rakomány hatását. Csak elsőkerék-hajtású változata van a Fronterának, ezért terepjárónak nem neveznénk, de ezzel a felszereltséggel bátran hagynánk el az aszfaltot, hogy felfedezzük vele a természetet, kipufogófüst és bűntudat nélkül.

Megrecsegtettünk egy pár ágat, megsurrogtattuk az őszi faleveleket, de gyorsan véget ért a próbakör, a Fronterának mennie kellett, mert még sok feladata van a héten. Ha érdekel, hogy mit lehet kihozni egy családi szabadidő-autóból, akkor a saját szemeddel is megnézheted, október 17-től 19-ig ugyanis a Mammut 2-ben állítják ki az utóbbi évek legvagányabb Opeljét. Már csak azért is érdemes megnézni, mert nem biztos, hogy valaha újra láthatod majd, és

ha hasonlóan dögös jármű építésen gondolkodsz, elleshetsz róla egy pár profi fogást.

Mi lesz a Frontera Gravel sorsa? Szinte biztos, hogy ebben a formában nem kerül gyártásba, de azt az Opelnél is elismerik, hogy kíváncsiak a vevők véleményére. Nem lenne értelme ennyire felöltöztetni egy terepjárásra csak mérsékelten alkalmas szabadidő-autót, de örülnénk, ha egy pár dolog átkerülne róla a Frontera rendes kínálatába – mi a matt árnyalatot, a narancssárga betéteket és a tetőcsomagtartót biztosan kérnénk. Szóval, ha az Opelnél tényleg kíváncsiak a véleményünkre, mi egy nagy feltartott hüvelykujjat küldünk Rüsselsheimbe.

Ez is érdekelhet:

Fehér lemezfelnivel olyan az Opel Frontera, mint egy diszkontáras Defender

Dízelmotor és összkerékhajtás nincs, de a tetősátrat simán cipelheti.

Két fontos Opel járt Magyarországon

Régi név, új autó: a Frontera és a Grandland új generációja jár nálunk.

Nem terepjáró, de nagyon praktikus az új Opel Frontera

Jól hangzó nevet vesz elő új modelljéhez az Opel.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

Még mindig hidegrázós Hamilton és Verstappen utolsó köre arról a bizonyos Abu-dzabi Nagydíjról

A Player kérdése: Elkezdted beszerezni a karácsonyi ajándékokat?
36% Naná, idén nem bízok semmit a véletlenre!
25% Fejben már igen, gyakorlatban még nem.
39% Van még idő, majd decemberben!
Advertisement
Hirdetés