Az Opel jelenlegi kínálatának egyik legnépszerűbb modellje, a Grandland jövőre adja át a helyét az új generációnak, amit már kizárólag elektromos hajtással kínálnak majd, és amit a Wartburg egykori szülővárosában fognak gyártani.
A kelet-németországi Eisenach nevét onnan ismerhetted, hogy itt készültek a Wartburgok, de az utóbbi három évtizedben már Opelek születtek a városban. 1990-ben állapodott meg az Opel és az eisenachi autógyár, és még abban az évben elindult a Vectra gyártása, mint Németország egyesítésének egyik szimbóluma. Helmut Kohl indította útjára a gyártást, akit akkor éppen két napja választottak meg kancellárnak.
1991-ben már egy új autógyár alapkövét tették le a város túloldalán, ekkor futott ki a négyütemű Wartburg gyártása, majd 1992-ben megnyitott az eisenachi új Opel-gyár, ahol a Corsa és az Astra készült. 2009-ben a General Motors gondjai miatt veszélybe került az üzem sorsa, de végül a mai napig működik. 2019-ig az Adam és a Corsa, majd azóta a Grandland készül itt, és az Opel most 130 millió eurót fektet be az új generáció gyártásának előkészítésére.
A Grandland a márka egyik legkelendőbb modellje, 2017-ben jelent meg, mint az egyik első Opel, ami a PSA technikájára épül. 2021-ben újult meg a plug-in hibridként is kapható crossover, jövőre pedig már az új generációnak adja át a helyét, ami az alapoktól elektromos autónak készül. Az új Grandland, aminek nem biztos, hogy ez marad a neve, ezúttal is a Peugeot 3008 testvérmodellje lesz, és akár 700 kilométeres hatótávú változatban is kínálják majd 2024-től.
(Képek: Opel, Getty Images)
Ez is érdekelhet: