A terveknek megfelelően a plug-in hibrid után tisztán elektromos hajtású változatban is bemutatta az Astrát az Opel. A műszaki tartalom a Peugeot e-308-ból lehet ismerős, és ahhoz hasonlóan kombiként is kínálják majd.
2021-ben mutatta be az Opel az új Astrát, amit rögtön plug-in hibrid változatban is lehetett kapni, most pedig itt a tisztán elektromos hajtású Astra Electric. Mivel a német márka kompaktja a Peugeot 308-cal közös műszaki alapokra épül, és a francia modellből nemrég leplezték le az elektromos változatot, sejteni lehetett, hogy ugyanazt a technikát használja az Astra is.
Az Astra Electric már a platform továbbfejlesztett elektromos hajtásláncát kapja, ami azt jelenti, hogy 136 helyett 156 lóerős elektromotor hajtja az első kerekeket, az akkumulátor kapacitását pedig 50-ről 54 kilowattórára növelték, amiből 51-et lehet kihasználni.
Az Astra hatótávja 416 kilométer, érdekességképpen 16-tal több az e-308-énál.
Az otthoni vagy utcai töltővel 11 kilowattal lehet tölteni az Astrát, az egyenáramú töltőnél 100 kilowatt a maximum, amivel 80 százalék alatt érhető el a 30 százalékos töltöttség. A végsebessége 170 km/óránál korlátozott, és a csomagtér terén is kell egy kis kompromisszumot,
kombiként 608-ról 516 literre csökkent a raktér mérete, ami még mindig nem kevés.
Az ötajtós ferdehátú mellett tehát Sports Tourer néven kombiként is gyártja majd az autót az Opel, ezzel
az új Astra Electric az autópiac kevés elektromos kombijának egyike lesz.
Európában jelenleg csak az MG kínálja az MG 5 Electricet, és a közeli jövőben a Peugeot árulja majd az e-308-at, ha a kombinak tekinthető Porsche Taycan Sport Turismót nem számoljuk.
Az Opel ezzel tovább bővíti az elektromos autóinak kínálatát, ami a 136 lóerős, 50 kilowattórás akkuval szerelt Corsa-e és Mokka-e mellett a Combo-e-ből áll, ehhez csatlakozik 2023-ban az Astra, amit Astra-e helyett Astra Electricnek hívnak,
2028-tól pedig – más autómárkákhoz hasonlóan – már csakis teljesen elektromos hajtású autókat árul majd az Opel.
Ez is érdekelhet: