Az ígéreteknek megfelelően a Peugeot a plug-in hibrid után tisztán elektromos hajtással is bemutatta a 308-ast. Az e-308 érdekessége, hogy a piacon az elsők között praktikus kombiként is kapható lesz.

A Peugeot már a 308-as új generációjának bemutatásakor megígérte, hogy nemcsak konnektorról tölthető hibrid, de később teljesen elektromos hajtású változat is lesz belőle. Most jött el az ideje, hogy a Peugeot megmutassa, mire gondolt, és az e-308-ast rögtön kétféle karosszériával dobja piacra, ötajtósként és kombiként is.

Pont megfelelő paraméterek

A márka kínálatában már megtalálható elektromos autókhoz – mint az e-208 és az e-2008 – a képest az e-308 egy teljesen új hajtásláncot kapott. Az első kerekeket 156 lóerőre és 260 Nm nyomatékra képes elektromotor hajtja, az akkumulátor pedig 54 kilowattórás, amiből 51-et lehet kihasználni – csak egy kicsivel nagyobb értékek az e-208 136 lóerőjénél és 50 kilowattórájánál.

Elsőre furcsának tűnhet, hogy nem kapott ennél erősebb elektromotort és nagyobb kapacitású akkumulátort az e-308, amikor a kategóriában ennél erősebb, nagyobb akkus elektromos autók is vannak. Nyilván a belsőégésű motorral is gyártott 308-as felépítése is korlátokat jelentett, de a Peugeot szerint ezek az értékek épp ideálisak lesznek az autóhoz.

A kategória egyik legtakarékosabbja

A hatékonyság növelésével, például a padló beburkolásával, a tömeg csökkentésével és kisebb gördülési ellenállású abroncsokkal az e-308-cal figyelemreméltó 12,7 kilowattórás fogyasztást lehet elérni száz kilométeren, ami körülbelül 400 kilométeres hatótávot jelent. A vezető itt is Eco, Normal, Sport és nagyobb regenerációs B módok közt választhat.

A 400 voltos akkumulátort tölteni is gyorsan lehet, a 11 kilowattórás váltóáramú töltésen kívül az egyenáramú villámtöltőn akár 100 kilowattal, ami azt jelenti, hogy 20-ról 80 százalékra 25 perc is elegendő. Azt egyelőre nem árulta el a Peugeot, hogy az e-308-nak mennyivel nagyobb a tömege és mennyvel kisebb a csomagtere a többi 308-aséhoz képest.

Az egyik első elektromos kombi

Sokaknak az lehet a legérdekesebb, hogy a Peugeot kombiként is bemutatta az e-308-ast, ami a piac egyik első elektromos kombija lesz. Pontosabban az első kompakt elektromos kombi európai gyártótól, hiszen ott van a Porsche Taycan Sport Turismo, ami keveseknek megfizethető, és az MG 5 is, ami kínai gyártásból hamarosan érkezik.

Az EMP2-es platformra épülő 308-as elektromos autóvá alakítása egyúttal azt is jelenti, hogy a Peugeot a többi hasonló technikájú modelljéből is készíthet elektromos változatot, így a 3008-ból, 5008-ból és az újonnan bemutatott 408-ból is, de az erre a padlólemezre épülő Opel Astrából is biztosan lesz elektromos autó, még kombiként is.

Ez is érdekelhet:

Formás crossover lett az új Peugeot 408

Ha nem jönnek be a kupéformájú SUV-k, az új Peugeot 408 akkor is érdekelhet.

A hármasok sikertörténete, avagy így számolt el 308-ig a Peugeot

Kilencven éve írja az ideális családi autó receptjét a Peugeot.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

750 kilométeres hatótávot ígér a DS következő elektromos autója

További cikkeink a témában
Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!
Hirdetés