A most leleplezett Astra dizájnját már az Opel új stílusa alapján rajzolták meg, és a technikája is vadonatúj, még konnektorról tölthető hibrid változata is lesz.

Az Opel bemutatta az Astra hatodik generációját, ami a 2015-től kapható, év autója díjat is nyert elődjét váltja le. Nemcsak azért számít nagy váltásnak, mert már az Opel új stílusát hordja magán, hanem azért is, mert a General Motors helyett a Stellantis műszaki alapjára épül, a DS 4 és a Peugeot 308 testvérmodelljének számít.

A Mokka után az új Astra az Opel második modellje, amit már teljes egészében a márka új stílusában terveztek meg.

A jellegzetes elemei a fényszórók közti fekete hűtőmaszk, a motorháztető hangsúlyos középső domborítása és a széles, karcsú hátsó lámpák. A fekete tető még inkább kiemeli a cápauszony-formájú C-oszlopot.

Az új Astra nem lett nagyobb az elődjénél, a 4,37 méteres hossza csak milliméterekkel változott, de öt centivel szélesebb lett,

és a 2,68 méteres tengelytávja is nőtt 1,3 centiméterrel. A karosszéria arányai változtak, öt centivel kisebb lett az első túlnyúlás, és jelentősen nőtt a csomagtér mérete: 370-ről 422 literesre.

A külsőhöz hasonlóan belül is teljesen új az Astra, ami a Mokka után megkapta a Pure Panel műszerfalat

az egymás mellé illesztett 10 colos képernyőkkel. Az érintőképernyőn teljesen új infotainment rendszer fut, alatta megmaradt a klímaberendezés kezelőfelülete, az ülések közt billenőkapcsoló váltotta az automata váltókart.

A felszereltsége is naprakész lett, az okostelefon-tükrözés és a vezeték nélküli telefontöltés magától értetődő, ezen felül fűthető első és hátsó ülések, szellőztethető első ülések és a vezetőnél masszázsfunkció is elérhető.

Az adaptív mátrixfényszórók oldalanként 84 darab LED-del távfénynél sem vakítják a szembejövőt.

A motorkínálatról csak azt árulta el az Opel, hogy kétféle plug-in hibrid lesz az Astrához,

és nem tévedhetünk nagyot, ha az új Peugeot 308-ban megjelent 180 és 225 lóerős változatra számítunk. Az előbbinél 150, az utóbbinál 180 lóerős az 1,6 literes benzinmotor, az elektromotor 110 lóerős, a 12,4 kilowattórás akku 60 kilométeres hatótávot tesz lehetővé.

A motorválaszték hagyományos része is ismerős lehet a többi Opelből,

az 1,2 literes, turbós háromhengeres benzinmotor 110 és 130 lóerős változatára számíthatunk, és a márka kitart a dízel mellett is az 1,5 literes, négyhengeres turbódízel 130 lóerős változatával. A hatfokozatú kézi helyett a két erősebb kivitelnél nyolcfokozatú automata választható.

Az Opel szerint sokat dolgoztak azon, hogy az Astra német autó létére otthon érezze magát az autópályákon.

Az Intelli-Drive asszisztens nemcsak a sebességet és a sávot tartja, de félig önálló sávváltásra is képes, automatikusan lassít a kanyarok előtt, és automata sebességváltó esetén a dugóban is képes egymaga araszolni.

Az asszisztensek közül a 360 fokos kamerarendszer, a holttérfigyelő, a táblafelismerő és a parkoló asszisztens sem hiányzik. A 308-hoz hasonlóan kombi is lesz az új Astrából, a Sports Tourer esetén nagyobb tengelytávra és legalább 600 literes csomagtérre számíthatunk. A gyártás még idén elindul Rüsselsheimben, a kereskedésekbe a jövő év elején kerül az Opel új reménysége.

Ez is érdekelhet:

Furcsa ez az Opel Astra, mert igazából egy Signum

Mindjárt feloldjuk az ellentmondást.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Így lehet négyedszer is világbajnok Verstappen a hétvégén

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés