Öreg szabadidő-autó már az Opel Grandland, melyet folyamatosan frissítenek a 2017-es bemutatkozása óta, most 48 voltos mild hibrid hajtással lett takarékosabb.

Lemezfelületein még látszik, hogy évek óta gyártják az Opel Grandlandot, de a részleteit már a márka legfrissebb formanyelvéhez igazították. A fényszórók szinte beleolvadnak a lakkfekete orrba, a műszerfalán két kijelző néz szembe az utasokkal, mostantól pedig mild hibrid hajtással egészül ki a háromhengeres, turbós benzinmotor.

Tíz másodperces gyorsulásával és 200 km/órás végsebességével a mild hibrid Opel Grandland hozza az átlagot.

Kellő dinamizmusa van, de nem is ez a lényege a Stellantis csoport sokadik kompakt szabadidő-autójának, hanem az eddigieknél hatékonyabb hajtás. Maradt az 1,2 literes, háromhengeres turbómotor (136 lóerő), ezúttal hatfokozatú duplakuplungos automata váltóval. Mellé pedig ott van a 21 kW-os villanymotor és a kis lítiumion akkumulátor.

Ezzel a rendszerrel mindössze egyetlen kilométert volna képes teljesen elektromosan megtenni a Grandland, viszont a városi közlekedés felében nem is használja a benzinmotort. Ennél fogva a 48 voltos mild hibrid SUV átlagfogyasztása 5,5 liter/100 km-re csökkenhet.

Ez is érdekelhet:

Fekete maszkkal hódít tovább az Opel kedvence, a Corsa

Új mild hibrid és elektromos változat érkezik az Opel kisautójából.

Nevet változtatott, többet is megy egy feltöltéssel az elektromos Opel Mokka

Az új névvel együtt hatékonyabb hajtásláncot kapott az Opel crossovere.

Már az új Opel Astrából is elektromos autó lett

Kombiként is lehet majd kapni elektromos Astrát.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

Amikor a világ legnagyobb autóversenyzői a Népligetben nyomták

További cikkeink a témában