Öreg szabadidő-autó már az Opel Grandland, melyet folyamatosan frissítenek a 2017-es bemutatkozása óta, most 48 voltos mild hibrid hajtással lett takarékosabb.
Lemezfelületein még látszik, hogy évek óta gyártják az Opel Grandlandot, de a részleteit már a márka legfrissebb formanyelvéhez igazították. A fényszórók szinte beleolvadnak a lakkfekete orrba, a műszerfalán két kijelző néz szembe az utasokkal, mostantól pedig mild hibrid hajtással egészül ki a háromhengeres, turbós benzinmotor.
Tíz másodperces gyorsulásával és 200 km/órás végsebességével a mild hibrid Opel Grandland hozza az átlagot.
Kellő dinamizmusa van, de nem is ez a lényege a Stellantis csoport sokadik kompakt szabadidő-autójának, hanem az eddigieknél hatékonyabb hajtás. Maradt az 1,2 literes, háromhengeres turbómotor (136 lóerő), ezúttal hatfokozatú duplakuplungos automata váltóval. Mellé pedig ott van a 21 kW-os villanymotor és a kis lítiumion akkumulátor.
Ezzel a rendszerrel mindössze egyetlen kilométert volna képes teljesen elektromosan megtenni a Grandland, viszont a városi közlekedés felében nem is használja a benzinmotort. Ennél fogva a 48 voltos mild hibrid SUV átlagfogyasztása 5,5 liter/100 km-re csökkenhet.
Ez is érdekelhet: