Tuti tipp, ha autógyártóként sikert akarsz elérni az oroszországi autópiacon: másfél literes benzinmotor!

Egy, a decemberi oroszországi újautó-eladásokról szóló MTI-hírt akartam kitenni néhány napja, mivel azonban abban a kedvenc négy kínai autómárka felsorolásában csak három név szerepelt, az eredetileg tervezettnél jobban beleástam magam a témába. Nemcsak az derült ki, hogy a negyedik kedvenc márka a Kia – ami ugye dél-koreai –, hanem az is, hogy a slágertípusok jó részét mi egyáltalán nem ismerjük. Kis képbehozó következik.

Lada Granta

Nemcsak a márka, a típus is ismerős lehet, a néhány évig tartó itthoni Lada-reneszánsz alatt nálunk is lehetett újonnan Grantát venni. Az orosz piacon nagyjából 3,75 millió forintnyi rubeltől kapható a négyajtós változat, de létezik ötajtós liftback, ferdehátú és kombi is.

A 2011-ben bemutatott, ’18-ban frissített kocsit 1,6 literes négyhengeres, nyolcszelepes, 90 lóerős szívó benzines motor hajtja – ilyenkor szokták azt mondani a marketingesek, hogy „jól bevált konstrukció” –, a kombihoz és a ferdehátúhoz kapható 98 lóerős 1,6-os is négyfokozatú automata váltóval, a csúcs a 16 szelepes, 106 lóerős kombi.

Chery Tiggo 7 Pro

A Grantához képest szupermodern kínai Chery crossover ára is többszöröse a bestsellernek, kb. 14 millió forintnyi összeg. 2019-ben mutatták be, ’20-ban lépett az orosz piacra, és ’21-ben már módosították is a tapasztalatok szerint, például tömítéseket erősítettek a hátsó ajtók aljára, hogy ne koszolódjon a küszöb.

Kereken 4,5 méter hosszúságú, modern megjelenésű kocsi, egyetlen, másfél literes, 147 lóerős turbómotorral és CVT váltóval kapható. Összkerekes változata nincs, de alapáras a tízcolos érintőképernyő, a könnyűfém felnik, a bőrülések, a tolatókamera is, a csúcsváltozathoz panorámatető és indukciós telefontöltés is jár, és akár kétszínű fényezés is rendelhető.

Lada Niva Travel

Ez nem az a Niva, amelyiket mi ismerjük, hanem egy sokkal modernebb változata, alig huszonéves konstrukció. A képek alapján nagyobbnak tűnik, pedig csak 4,1 méteres, vagyis centikkel hosszabb, mint egy Volkswagen Polo.

Bő öt és félmillió forintnyi rubelért egy állandó összkerékmeghajtású, 1,7 literes, 80 lóerős terepjárót kapni, 15 colos kerekekkel, 140 km/óra végsebességgel és 19 másodperces gyorsulással.

Lada Niva Legend

Ez az a Niva, amelyiket mi is ismerjük. Bár 2006-tól 4x4-nek hívták, akkor is mindenki nivázta, most pedig már hivatalosan is Niva megint. Az alapjai több mint negyvenévesek, a forma egyértelműen felismerhető az apró frissítések ellenére is. Az eredeti háromajtós mellett van ötajtós és döbbenetesen csúnya pickup változata is.

Mindegyiknek egy 1,7 literes, 83 lóerős benzinmotor hajtja a négy kerekét, az újabb Niva Travelhez képest egész fürgén, csak 17 másodperc alatt gyorsul százra, és akár 142-vel is száguldhat vele, aki mer. Indulóára 4,5 millió forintnyi.

Geely Coolray

Erős, fiatalos és intelligens – írja a Geely a 4,33 méteres crossoveréről, és ebben a mezőnyben ez nem is számít túlzásnak. Drága autó, 12,8 millió forintnyi rubeltől kapható, másfél literes, 150 lóerős benzinmotorral, automata váltóval, elsőkerék-meghajtással.

Tavaly júliusban ez, a legkisebb Geely modell volt a legkelendőbb kínai típus az országban, a képeket nézve ez nem is meglepő. Modern autó hat légzsákkal, holttérfigyelővel, 360 fokos kamerával és parkolássegéddel.

Omoda C5

C5, nem Citroën, mi az? A válasz az Omoda, ami amúgy Chery Omoda 5, de Oroszországban és Kazahsztánban az Omoda márkanév, nem típus. Egészen új, 2021-ben bemutatott, tavaly gyártásba küldött, 4,4 méteres kompakt crossover, impozáns orrkialakítással.

Első kerekeit 1,5 literes, 147 lóerős benzinmotor hajtja egy CVT váltón keresztül, majdnem 14 millió forintnyi rubelbe kerül.

Haval F7

Ha semmit nem tudunk se a kínai Havalról, se az F7-esről, akkor is nagy bizonyossággal megtippelhetjük, hogy valószínűleg másfél literes, 150 lóerő körüli benzinmotorja lehet, és elsőkerék-meghajtása. És tényleg!

Mivel azonban ez egy nagyobb, 4,6 méteres SUV, kétliteres, 190 lóerős benzines és összkerékmeghajtás is választható hozzá, 12,8 millió forintnyi rubel az indulóára. A Haval márkanév egyébként a Great Wall Motoré (GWM), amelynek monogramját a magyarok kedvenc Youtube-előadója is viseli.

Geely Atlas Pro

Másfél literes benzinmotorja van, persze, de csak háromhengeres, turbós, 177 lóerős, hatfokozatú automata váltóval, vagy mild-hibridként hétfokozatú duplakuplungossal.

Nagy autónak látszik, pedig annyira nem nagy, 4,54 méteres, a toplista legdrágábbja, 15,3 millió forintnyi árával. Ennyiért viszont alapáron jár nemcsak első és hátsó ülés-, hanem kormány-, ablakmosófúvóka-fűtés is, sőt, még az első ablaktörlők alatt is van fűtőszál a szélvédőn.

Chery Tiggo 4

Egyszerű megjelenésű, 4,3 méteres crossover 16 szelepes benzinmotorokkal. A másfél literes szívó változata 113 lóerős, a turbós 147, és létezik még egy kétliteres, 122 lóerős verzió is.

9,4 millió forintnyi rubel az indulóára, csak ötféle színben kapható, és bár az „orosz üzemi feltételek” miatt a tetőn és motorháztetőn kívül 0,2 milliméteres cinkbevonatot kapott a karosszériája, így is csak ötéves rozsdásodás elleni garanciát vállalnak rá.

Haval Jolion

Kompakt crossover, a kínai piacon ismert Haval Chulian az orosz piacra némileg módosított változata. Minden motorja másfél literes, az elsőkerekes 143, az összkerekes 150 lóerős.

Tíz és félmillió forintnyi alapárért LED-menetfény és hátsó lámpa, kulcsnélküli nyitás, könnyűfém felnik, egyzónás légkondi és fűthető első ülések és visszapillantó tükrök járnak.

Ez is érdekelhet:

Hát az meg milyen autó? Biztos valami kínai, de pontosan? Nézd meg a Player kínaiautó-kisokosában!

Hirtelen zavarba ejtően sok lett a kínai autó körülöttünk Európában. Nem egyszerű áttekinteni, mi micsoda ebben a dömpingben, de azért megpróbáljuk.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Moszkvics ilyen nagy még nem volt, mint a legújabb

További cikkeink a témában