Nem tudjuk pontosan, hogy évtizedek múlva – amikor mi leszünk az autó nyugdíjasoknak-típusú cikkek célcsoportja – hol tart majd az autóipar, ha egyáltalán még az autóipar szolgálja majd ki az egyéni közlekedési igényeket. Úgyhogy most néhány olyan autót ajánlunk, amilyeneket bizonyos okok miatt ma megvennénk, ha most lennénk nyugdíjasok.

A racionális

Kényelmes legyen beszállni, könnyű legyen vezetni, el lehessen vinni vele az unokákat is, és úgy általában ne legyen vele semmilyen gond.

Ezeknek a feltételeknek több típus is megfelel, amely kicsit magasabb építésű, négy- vagy ötüléses, a futómű tervezésekor nem a betonkeménység volt a legfőbb elérendő cél. Mi most a Nissan Qashqait választjuk, megfelel a fentieknek, a tulajok szeretik, mi kell még.

Az óvatos

Nem olyan tökéletes már a térlátás? Radarral sem megy annyira a parkolás? Ijesztő, hogy nem lehet a cél közelében megállni? Akkor minél kisebb autó kell, az kisebb helyre is elfér – vagy legalább egy nagyobb helyre be lehet vele parkolni, ha megfáradnak kicsit a képességek.

A Smart Fortwo ugyan hosszabb annál, mint hogy keresztben lehessen parkolni vele a hosszában álló kocsik közé, de ha valahová két kukát ki tud tolni a házmester, oda a Smartot is be lehet manőverezni. Unoka nem sok fér bele, cucc se, de nehogy már a nagyapát küldjék bevásárolni!

A pánikreakció

Nyugdíjaskor?! Akkor ezentúl már csak régi Škodával vagy Suzukival járhatsz orvoshoz, szigorúan kalapban? Vagy épp az ellenkezője: nem a napi mókuskerékig kell eljutnod kocsival, hanem több időd lehet élvezni is a vezetést. Ahhoz pedig egy élményautó kell – nem muszáj a Highlife rovatunkból választani, inkább valami olyat érdemes nézni, amit addig valamiért nem vettél meg.

Ismerünk olyat, aki mindig is 7-es BMW-re vágyott, és bár egy használt tucatautó áráért tudott volna venni magának egy klasszikusabb darabot, nem tehette, mert a főnök A6-os Audijánál nem járhatott nagyobb autóval. Ő egy 540i-vel vigasztalódott, de például egy húszéves korához közelítő 3-as kabrió is tökéletes, hogy érezd, új időszámítás kezdődik, ami sok szempontból jobb is lehet, mint a munkába járós korszak.

A nyugdíjas

Nem kell rohanni, nem kell feltűnősködni, de a kényelem mellett fontos a stílus és a presztízs is – már meg is jelent előttünk az elegáns úr az E osztályos Mercedesben, a márka legkonzervatívabb típusában.

Tipikus választás lehetne még egy Saab, de ugye az – újonnan legalábbis – már nem létezik, használt vonalon maradva pedig a nem nagyautóiról híres gyártók nagyautói, mint például Toyota Camry, bátraknak pedig a Lancia Thesis.

Az igazi álom

Ha Elvis élne – most ne menjünk bele, hogy sokak szerint él is –, nyolcvanegy éves lenne, és biztosan nem egy unalmas pickuppal járna 2016-ban sem. Legtöbbünk kipróbálná az érzést, amit csak egy amerikai cirkáló nyújthat: ideje valósággá változtatni az álmod. 66-os út nálunk is van, de nem kell Kaposvár és Pécs között ingáznod, hogy érezd, amit egy ilyen autóban érezni lehet.

Egy középkategóriás autó áráért válogathatsz az amerikai veteránok között – a közterhek nem vészesek, a fogyasztással meg nem illik foglalkozni. A legnagyobb gond a garázs lehet, európai viszonyok között kicsit nehéz lehet megfelelő méretűt találni, de hát a nyugdíjaséletnek is vannak nehézségei.

Ha azt gondolod, a fentiek nagyon messze vannak a valóságos, beteges-szegény nyugdíjasléttől, ajánljuk korábbi cikkünket:

Öt dolog, hogy jó legyen majd, ha nyugdíjas leszel

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat

Kellemes brutalizmus - Kia EV9 AWD GT Line

További cikkeink a témában
Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat
Hirdetés