Mire a vezetés élményét hirdető sportkocsikból is egyre inkább kikopnak a manuális váltók, akkor döbbenünk rá, hogy a Pagani szuperautójából csak most készült el az első és egyetlen kézi váltós kivitel, a Huayra Epitome.
Nem szabad komolyan venni, ha Horacio Pagani azt mondja, hogy ez az utolsó példány az autójából, mert még mindig készülnek a Zonda újabb és újabb különleges változatai, pedig a gyártása már annyira régen befejeződött, hogy lassan az utódja is kifutósorba kerül. A Huayra pályafutásának méltó megkoronázása az egyetlen példányban készült Epitome, amely a manuális váltó nagyszerűségét hirdeti.
Bizony, az eddig gyártott összes Huayra automata, pontosabban hétfokozatú robozitált sebességváltós volt,
a most leleplezett Epitome az első, és mivel egy példányban épült, az egyetlen manuális váltós modell.
A motorja, mint mindig, ezúttal is az AMG-től származik, a 6 literes V12-es két turbóval 864 lóerőre képes. Még izgalmasabb, hogy a hétfokozatú kézi váltóval a már 2800-as fordulattól elérhető 1100 Nm maximum nyomatékot kell továbbítani a hátsó kerekek felé.
Az óraipar ihlette a Grandi Complicazioni részleg nevét, ahol a Pagani egyedi rendelésű modelljei készülnek,
mint amilyen a Huayra Epitome is. Nem egyszerűen a váltójával különbözik, hiszen egyedi fényszórók és hátsó lámpák, átszabott lökhárítók kerültek rá, a Paganira jellemző extravagáns belső terére pedig a nyitott kulisszás váltókar teszi fel a koronát. Nem ez lesz az utolsó Huayra, az biztos, de most éppen ez a legizgalmasabb mind közül.
Ez is érdekelhet: