Szoborszerű vonalai vannak és karbon karosszériája, az utasterében pedig olyan részletek, melyek az igazán drága ékszerek kidolgozását idézik. A Pagani Utopia Roadstert a legtöbben kiállítási tárgynak kezelik, pedig valójában egy elképesztő szupersportautó.
Hétfokozatú kézi váltóval, a tizenkét hengeres turbómotorral és a nyitott tetős autózás örömével a Pagani Utopia Roadster nem azoknak szól, akik a legnagyobb és a legkisebb számok ideális kombinációjában keresik a boldog pillanatokat. Hanem azoknak, akik értékelik a motor csodálatos hangját, a tökéletes váltás harmóniáját és a menetszélen átszűrődő természet hangjait.
Horacio Pagani ékes aláírása díszíti az Utopia Roadstert, melynek minden milliméterén látszik a gondos tervezés és az utolsó csavarjából is süt a műszaki igényesség.
Formaterve tökéletes evolúciós folyamat eredménye, melynek első lépése a Zonda volt, majd következett a Huayra. Hullámzó övvonala és letisztult sziluettje van, melyet nem törnek meg aerodinamikai elemekkel, aktív légterelők vannak az Utopia Roadsteren. Az elején ott van a Paganikra jellemző fényszóró, amin a vetítőlencsék háza kiemelkedik a karbon fészekből, elmaradhatatlan a középen kivezetett négy kipufogóvég is, melyet egy ovális légcsatorna vesz körül.
Nem hagyományos nyitható tetős roadster az Utopia, mert egyetlen hosszú gombnyomás helyett kézzel kell leszerelni róla az üvegezett tetőpanelt. Mivel az autó orrában nincs hely, az oldalában a csomagtartó van, az utasok mögött pedig a tizenkét hengeres motor, ezért a változatos időjárásra csak egy összehajtható vászonnal lehet felkészülni. Az üveg tetőpanelt a garázsban kell hagyni az ehhez tervezett állványon.
Acél segédvázak kapcsolódnak a karbon monocoque-hoz, a kettős kereszlengőkaros futóműben pedig kovácsolt alumínium elemek vannak.
Nincs mild hibrid rendszer vagy konnektorról tölthető hibrid hajtás a Pagani Utopia Roadsterben, csak a Mercedes-AMG-től származó 6,0 literes, V12-es motor és két turbófeltöltő, amihez egy hétfokozatú kézi váltó csatlakozik (opcionálisan lehet automatizált is) és elektronikusan vezérelt differenciálművön keresztül hajtja a hátsó kerekeket. Az autóhoz fejlesztett gumikat a Pirelli szállítja, és olyan érzékelőkkel szerelik, melyek információi alapján a menetbiztonsági elektronika hatékonyabban működik.
864 lóerős maximális teljesítményét 6000-es fordulaton adja le, a csúcsnyomatéka pedig 1100 Nm 2800 és 5900 között. A szárazon 1280 kilogrammos Utopia Roadster végsebességét 350 km/óránál elektronikusan korlátozták. Elöl 410 milliméter, hátul pedig 390 milliméter a féktárcsák átmérője, a Brembo karbon-kerámia rendszer féknyergei elöl hat-, hátul pedig négydugattyúsak.
Minden átkozott millimétere akár vitrinben is lehetne a pedálgéptől az analóg órákig, annyira mesteriek az Utopia Roadster részletei.
Toronymagasan az utastér legszebb eleme nyitott kulisszás kézi váltó, melynek látható szerkezete önmagában egy műalkotás. Még az USB csatlakozók keretét is olyan minőségben készítette el a Pagani, hogy a legfehérebb iPhone kábel is méltatlan hozzá. Az Utopia Roadster kulcsa az autó sziluettjét követi, a kormányt pedig egyetlen 43 kilogrammos alumínium tömbből 28 óra alatt marja ki egy gép.
Hagyományos bőröndöket és táskákat nehéz volna elhelyezni a szokatlan alakú csomagtartókban, ezért a Pagani az utastér színvilágához illeszkedő bőrrel bevont, karbon szerkezetű táskákat készített az Utopia Roadsterhez, amivel minden tárolóhely optimálisan kihasználható.
Elképesztő látvány a színezett karbon karosszéria, mely akár hagyományos fényezéssel és színtelenül is kérhető. A lehetőségek tárháza szinte végtelen, de ebben a ligában ez a minimum, hiszen a Pagani Utopia Roadster szupersportautónak néz ki, de valójában inkább gyűjtői darabként tekintenek rá. Ennek ellenére rengeteg töréstesztet végeztek, hogy a világ minden táján megfeleljen a homologizációs és biztonsági előírásoknak.
Egyesek festményt vásárolnak, mások ingatlanokba fektetik a végtelen mennyiségű pénzüket, de egyre többen választják a limitált szériás autókat is. Az Utopia Roadsterből mindössze százharminc darab készül belőle a Pagani modenai főhadiszállásán, az autó alapára pedig 3,1 millió euró, tehát nagyjából 1,2 milliárd forint. Ebben még nincsenek benne az opciók és az egyedi igények kivitelezésének ára, de a helyi adóterhek sem.
Ez is érdekelhet: