A Peugeot egy kicsit megkeverte a lapokat, amikor bejelentette, hogy 408-as néven új modellt mutat be, majd le is leplezett egy 408-ast, de nem azt, amit az európai utakra szánt. Mindjárt feloldjuk a kavarodást.
Nem újdonság, hogy az autógyártók kontinensenként eltérő modelleket kínálnak a helyi igényeknek megfelelően, és gyakran előfordul, hogy egy néven egészen különböző autók készülnek a világ más tájain. A Honda például más autót árul HR-V néven Európában és az Egyesült Államokban, és idén a Peugeot is két különböző 408-ast mutat be.
A Peugeot nemrég jelentette be, hogy 408-as néven új modellel bővíti az európai választékát,
várhatóan egy kompakt méretű crossoverrel, amely a 308-as technikájára épül, és a 3008-as sportosabb alternatívája lesz. A 408-as típusjelzést azonban jó ideje használja a világ más tájain, és idén ebből a modellből is megjött az új széria.
A 407-es és a 607-es közös utódját annak idején 508-as néven mutatta be a Peugeot,
a 408-ast pedig egyes piacokon a 308-as lépcsőshátú változatának tartotta fenn,
és ennek jelent meg a legújabb változata. 4,75 méteres hossza nem változott, 2,73 méteres tengelytávja éppen olyan hosszú, mint a 308 SW-nek, és a dizájnja is a legújabb kompakt modellhez igazodik.
A 408-asban eddig klasszikus kiosztású műszerfalat találtak a vásárlók, de
a Peugeot kompakt szedánja is megkapta a 308-asban látott i-Cockpit berendezést.
Kínában, ahol árulják, jóval hagyományosabb a motorválaszték, csak egy 1,6 literes, négyhengeres benzines szívómotort lehet kérni, amihez hatfokozatú automatát adnak.
Európában a kompakt szedánok már szinte teljesen kimentek a divatból, ezért szinte biztos, hogy ezt a 408-ast nem fogja forgalmazni nálunk a Peugeot, nem is az európai elvárások szerint készült. Hamarosan mégis kapunk egy 408-ast, hiszen a francia gyártó már bejelentette, hogy egy sportos crossovert kínál majd nálunk ezen a néven.
Ez is érdekelhet: