Több mint egy évtized után tért vissza a Peugeot a Le Mans-i 24 órás versenyre, méghozzá egy szívdöglesztően szép versenyautóval. Most azonban újra a 9X8-asra eresztették a mérnöki brigádot, hogy ütőképesebb legyen a futamokon.
Kilométerek ezrein át tesztelték a frissített Peugeot 9X8 versenyautót, melyet először a 2024 áprilisában rendezett hatórás futamon vetnek be Imolában. Mind közül a leginkább feltűnő változás az autón, hogy az átdolgozott aerodinamikai elemek mellett már a többi versenyautóhoz hasonlóan hátsó szárny is van rajta.
Igazi franciás különlegesség volt a szárny nélküli Peugeot 9X8, de mostanra úgy tűnik, hogy szüksége van rá az autónak.
Már megjelenésekor is sokan csodálkoztak a Peugeot versenygépén, hiszen amíg a FIA WEC (World Endurance Championship) futamokon induló autókon hatalmas hátsó légterelő biztosítja a kellő mértékű leszorítóerőt, addig a 9X8-asnak sokkal letisztultabb sziluettje volt. Átdolgozták az aerodinamikai elemek kilencven százalékát, és ezzel együtt az autó hátuljára is felkerült a szárny, melyhez két oldalról előrefutó függőleges elemek csatlakoznak.
Pilótafülkéje mögött egy 2,6 literes, két turbóval megfújt V6-os motor van, amihez hétfokozatú szekvenciális váltó csatlakozik. A 680 lóerős benzinmotor a hátsó kerekeket hajtja, az elsőket pedig egy több mint 270 lóerős villanymotor. Rendszerteljesítménye a szabályok szerint mégsem haladhatja meg a 680 lóerőt.
Ez is érdekelhet: