Az új 3008 bemutatója után számíthattunk rá, hogy a Peugeot nagyobb családi szabadidő-autójából is megérkezik a következő generáció. Hibrid és teljesen elektromos hajtású változata is lesz az elődjénél minden irányban nagyobb új Peugeot 5008-nak.

2009-ben jelent meg az első Peugeot 5008, és bár a szabadidő-autók egyre növekvő divatját lovagolta meg, valójában a praktikus családi egyterűk utódjának számít, és mindig is kapható volt hétüléses változatban. A jelenlegi generációja 2016-ban jelent meg a Peugeot 3008 nagyobb testvéreként, és annak tekinthető a modell most bemutatott, harmadik szériája is.

A Peugeot ugyanakkor minden eddiginél jobban megkülönbözteti egymástól a két modellt, hiszen

míg az új 3008 sportosabb, szinte már kupéformájú karosszériát kapott, addig az új 5008-nak még inkább kiemelték a szabadidő-terepjárós karakterét.

A hossza 25 centivel, a tengelytávja 16 centivel nagyobb a 3008-énál, ezért annál jóval tágasabbnak ígérkezik.

A 4,79 méter hosszú új Peugeot 5008 az elődjénél is nagyobb, 15 centivel hosszabb, öttel szélesebb és magasabb, a 2,9 méteres tengelytávja is nőtt hat centivel. A legnagyobb érdekessége természetesen az, hogy hétüléses az utastere,

a második sorban sínen csúsztatható, a harmadik sorban pedig teljesen a padlóba hajtható ülésekkel.

A csomagtartója még hét üléssel is 259 literes, míg öt ülés mögött 748 liter a kapacitása, a hátsó üléseket lehajtva pedig 1815 litert lehet pakolni az autóba. A padlóba hajtott harmadik üléssor alatt ráadásul még maradt egy 80 literes rekesznek hely. A vezető környezete ismerős lehet,

a kis kormánykerék, az ívelt kijelző és az alatta lévő gyorsgombok is az új 3008-ból kerültek át.

Az új 5008 kínálata mild hibrid változattal indul, amiben az 1,2 literes, háromhengeres benzinmotor 136 lóerőre képes.

A hangsúly ugyanakkor az elektromos változaton van, és az E-5008 háromféle változatban lesz rendelhető,

egy vagy két elektromotorral, 213-tól 322 lóerőig terjedő teljesítménnyel, kisebb vagy nagyobb kapacitású akkumulátorral.

Az alapmodellbe 73 kilowattórás akkumulátor került, amivel 500 kilométert tehet meg egy feltöltéssel, míg a Long Range változat már 660 kilométeres hatótávot kínál. A töltés legfeljebb 160 kilowattal mehet, amivel 30 percbe telik a 80 százalékos töltöttség elérése, és áramforrásként is használható a Peugeot hétüléses elektromos autójának akkumulátora.

Ez is érdekelhet:

Szívdöglesztő elektromos divatholmi a Peugeot E-3008

Menetpróbán a Peugeot sztárja, az akár 700 kilométeres hatótávú E-3008.

Megújult az e-Rifter, a Peugeot elektromos családi autója

Ha e-Rifterrel utazik a család, garantált a megfelelő pihenőidő.

400 kilométer feletti hatótávot ígér a frissített Peugeot e-2008

Csinosabb és messzebb megy egy feltöltéssel a Peugeot elektromos 2008-asa.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

750 kilométeres hatótávot ígér a DS következő elektromos autója

További cikkeink a témában
Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!
Hirdetés