Ezzel az autóval kezdődött a kihegyezett szívómotoros Porsche 911-esek sora, a Carrera RS 2.7-es már az első pillanattól egy igazi ritkaság. A legendás sportautó komfortosabb és jobbkormányos változata pedig olyan kincs, amiből nagyon kevés másik van.

1972 októberében mutatta be a Porsche a párizsi autószalonon az eredetileg versenyautó engedélyeztetésére szolgáló 911 Carrera RS 2.7-et, melyből a tervek szerint ötszáz darab gyártását tervezték. A minden eddiginél erősebb és gyorsabb 911-es azonban a vártnál nagyobb siker lett, ezért végül 1580 példány készült. Sokat mond ennek az autónak a ritkaságáról, hogy a 911 Carrera RS 2.7 Touringból csak hatvankét autót fényeztek feketére, ezek közül pedig csak pár darab jobbkormányos.

1973 júniusában még újonnan szállították első tulajdonosához Hong Kongba, ahol már az 50-es évektől folyamatosan nőtt az életszínvonal.

Fekete fényezésével már az első pillanattól különlegesség a fehér 911 Carrera RS-ek között ez az autó, de a piros dekoráció is elképesztően jól mutat az oldalán. Ennek az autónak a Sport változata csak 960 kilogrammot nyom, ez viszont egy Touring, tehát a kényelmesebb verzió, melyben vannak vastagabb párnázású ülések, elektromos ablakok, némi hangszigetelés és napfénytető. Ezeknek a kellemesebb apróságoknak azonban ára van, 115 kilogrammal nehezebb lesz tőle a pehelysúlyú sportautó.

Nem volt mindig ennyire patika állapotban a Porsche 911 Carrera RS 2.7, mint most. A nyolcvanas években San Franciscóba került, ahol egy idő után az akkor divatos lapos és bukólámpás orrúra alakították. Ezt a 2004-ben megkezdett restauráláskor korabeli eredeti alkatrészekkel állították helyre, így mostanra pontosan olyan, mint új korában. Vagy még annál is messze szebb és precízebb.

Egyik legizgalmasabb eleme a kacsafarok alakú hátsó szárny, melyet úgy terveztek meg a Porsche mérnökei, hogy javítsa a motor hűtését, megfelelő tapadást generáljon a hátsó tengelynek, de nem növeli a légellenállást. Ehhez milliméterenként vizsgálták meg szélcsatornában a szárny magasságát, hiszen ekkoriban még nem voltak számítógépes szimulációk, csak eltökélt mérnöki munkaórák.

Amikor a Porsche 911 Carrera RS 2.7-es megjelent, egy igazi atomvillanás volt. Farában a kifejezetten ehhez az autóhoz és versenycélra fejlesztett 2,7 literes, hathengeres, léghűtéses bokszermotor van, mely 210 lóerős és 255 newtonméter nyomatéka van. Ez ma nem tűnik soknak, de a hetvenes években egy ennyire könnyű autóban nagyot szólt. A Carrera RS volt az első sorozatgyártású autó, mely hat másodperc alatti százas sprintet tudott a német Auto Motor und Sport tesztjén.

Ez is érdekelhet:

Csodálatos az utolsó léghűtéses Porsche 911 Turbo

Ferry Porsche halála napján készült el az utolsó 993 Turbo.

Így lett a 80-as évek legdurvább 911-ese a Ruf CTR

Nyomába sem érhetett a Ferrari Testarossa, de még a Porsche 959-es sem. A CTR feltette a térképre a Rufot.

Nincs még egy ilyen Porsche 911 Turbo

Louise Piëch hetvenedik születésnapjára kapta meg az első Porsche 911 Turbót, ennek az ötvenedik évfordulóját ünnepli ez az egyedi 911 Turbo.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A futás nem csak a rekortánpályán kezdődik! – Íme az NN Ultrabalaton két magyar ultrafutójának edzéstippjei

Balhé volt a Red Bull garázsában a félresikerült Bahreini Nagydíj után

Még akár Hamilton helyén is kiköthet Verstappen

További cikkeink a témában