
Ezzel az autóval kezdődött a kihegyezett szívómotoros Porsche 911-esek sora, a Carrera RS 2.7-es már az első pillanattól egy igazi ritkaság. A legendás sportautó komfortosabb és jobbkormányos változata pedig olyan kincs, amiből nagyon kevés másik van.
1972 októberében mutatta be a Porsche a párizsi autószalonon az eredetileg versenyautó engedélyeztetésére szolgáló 911 Carrera RS 2.7-et, melyből a tervek szerint ötszáz darab gyártását tervezték. A minden eddiginél erősebb és gyorsabb 911-es azonban a vártnál nagyobb siker lett, ezért végül 1580 példány készült. Sokat mond ennek az autónak a ritkaságáról, hogy a 911 Carrera RS 2.7 Touringból csak hatvankét autót fényeztek feketére, ezek közül pedig csak pár darab jobbkormányos.
1973 júniusában még újonnan szállították első tulajdonosához Hong Kongba, ahol már az 50-es évektől folyamatosan nőtt az életszínvonal.
Fekete fényezésével már az első pillanattól különlegesség a fehér 911 Carrera RS-ek között ez az autó, de a piros dekoráció is elképesztően jól mutat az oldalán. Ennek az autónak a Sport változata csak 960 kilogrammot nyom, ez viszont egy Touring, tehát a kényelmesebb verzió, melyben vannak vastagabb párnázású ülések, elektromos ablakok, némi hangszigetelés és napfénytető. Ezeknek a kellemesebb apróságoknak azonban ára van, 115 kilogrammal nehezebb lesz tőle a pehelysúlyú sportautó.
Nem volt mindig ennyire patika állapotban a Porsche 911 Carrera RS 2.7, mint most. A nyolcvanas években San Franciscóba került, ahol egy idő után az akkor divatos lapos és bukólámpás orrúra alakították. Ezt a 2004-ben megkezdett restauráláskor korabeli eredeti alkatrészekkel állították helyre, így mostanra pontosan olyan, mint új korában. Vagy még annál is messze szebb és precízebb.
Egyik legizgalmasabb eleme a kacsafarok alakú hátsó szárny, melyet úgy terveztek meg a Porsche mérnökei, hogy javítsa a motor hűtését, megfelelő tapadást generáljon a hátsó tengelynek, de nem növeli a légellenállást. Ehhez milliméterenként vizsgálták meg szélcsatornában a szárny magasságát, hiszen ekkoriban még nem voltak számítógépes szimulációk, csak eltökélt mérnöki munkaórák.
Amikor a Porsche 911 Carrera RS 2.7-es megjelent, egy igazi atomvillanás volt. Farában a kifejezetten ehhez az autóhoz és versenycélra fejlesztett 2,7 literes, hathengeres, léghűtéses bokszermotor van, mely 210 lóerős és 255 newtonméter nyomatéka van. Ez ma nem tűnik soknak, de a hetvenes években egy ennyire könnyű autóban nagyot szólt. A Carrera RS volt az első sorozatgyártású autó, mely hat másodperc alatti százas sprintet tudott a német Auto Motor und Sport tesztjén.
Ez is érdekelhet: