Laguna Secában mutatták be a Porsche limitált szériás versenyautóját, a 620 lóerős 911 GT3 R rennsportot, amiből csak az igazán kiváltságosoknak jut.

Több mint egymillió dolláros ára sem fogja eltántorítani a legelszántabb gyűjtőket attól, hogy megkaparintsanak egyet az összesen hetvenhét darab Porsche 911 GT3 R rennsportból, mely egy kőkemény versenygép.

Gombokkal megszórt kormány, kagylóülések és bukócső van a 911 GT3 R rennsportban, de még hagyományos külső tükre sincs, csak digitális.

Nem kellett semmilyen versenysorozat szabályaihoz idomulnia, ezért a tervezők bátran kísérletezhettek a radikális aerodinamikai elemekkel, valamint a legmodernebb megoldásokkal. Múltidéző a hatalmas hátsó szárny formája, mely az 1978-as a Daytonai 24 órás versenyen győzelmet arató Brumos Porsche 935/77-est idézi.

Csak néhány elemet tartottak meg a GT3 R-ből, így az autó nagyrészt új konstrukció, melynek egyik újdonsága az oldalsó légcsatorna. Ez az utcai Porsche 911 GT3 RS-en is látványos, de a rennsporton erre is rátettek egy lapáttal. Az autó hátulján piros fénycsík világít teljes szélességében, alatta pedig szinte teljesen nyitott a diffúzor feletti rész, így látható a gépészet.

148 lóerős literteljesítménye a versenyautóét is bőven túlszárnyalja.

4,2 literes, hathengeres bokszermotorja 620 lóerőt üvölt ki magából, és akár 9400-ig is elforog. A hengerenként négyszelepes, közvetlen befecskendezéses motort E25-ös üzemanyagra tervezték, valamint használható olyan e-üzemanyaggokkal, melyek közel szén-dioxid semleges működést tesznek lehetővé. Mivel alapvetően versenyautó, ezért a váltója egy szekvenciális hatfokozatú egység, az első futóműve pedig kettős keresztlengőkaros, szemben az utcai Porschék nagyobbik részével, melyek MacPherson rendszerűek. Alapvetően nyitott kipufogón át szól a motor, de olyan versenypályákra, melyeken van zajkorlátozás, felszerelhető katalizátoros és hangtompítós változat is. Kifejezetten ehhez az autóhoz fejlesztette a Michelin a Pilot Sport M különleges keverékét.

1240 kilogramm tömény motorsport a Porsche 911 GT3 R rennsport, amivel a mérnökök megmutatták, milyen az, amikor valami egy versenyautónál is több lehet.

Ez is érdekelhet:

Élesre fent tömény elegancia a Porsche 911 S/T

Kilencezerig forgó sportmotorral, kézi váltóval és csodálatos részletekkel itt a 911 S/T, a Porsche valódi álomautója.

Ahová a Porsche 911 Dakar megy, ott nincs szükség utakra

Emelt hasmagassággal, ralis beállításokkal és terepgumival ront rá a járatlan utakra a Porsche 911 Dakar.

Támogatott és ajánlott tartalmaink
További cikkeink a témában