Porschék modernizálására szakosodott az angliai Theon Design, amelynek legújabb alkotása ismét egy 911 Targa. Nemcsak gyönyörű, hanem izmos és könnyű is, a teljesítmény-tömeg aránya jobb egy modern 911 GT3-énál.

Lehet, hogy a restomod Porschéről a Singer neve jut eszedbe, pedig az angliai Theon Design műhelyéből is lélegzetelállító modernizált 911-esek kerülnek ki. A legújabb alkotásuk a GBR005, amelynek neve arra utal, hogy ez az ötödik autó, amit építettek, és a képek alapján ismét egy remekmű született.

Az alapokat ezúttal is a 964-es sorozatból származó 911 Targa adta, de szinte teljesen átépítették,

a karosszériát szénszálas anyagokból készült idomokra cserélték. A Porsche ezzel csak 1190 kilogrammot nyom, háromszázzal kevesebbet a nehéznek nem nevezhető eredetinél, és mindehhez lélegzetelállító teljesítmény tartozik.

Jóval izmosabb lett az erőforrás, a 3,8 literes hathengeres boxermotor teljesítményét ugyanis a versenyautókból származó megoldásokkal 407 lóerősre fokozták. A Theon Design Porschéjának ezzel

jobb a teljesítmény-tömeg aránya, mint a jóval modernebb és erősebb, a 991-es szériából származó 911 GT3-nak, pedig az igazi pályagép.

A váltó hatsebességes manuális, amihez a 993-as sorozatból származó 911 Carrera RS adta az ihletet, a futóművet pedig az öt fokozatban állítható lengéscsillapítás teszi tökéletessé, a túrakocsitól a pályagépig bármi lehet belőle.

A Targa eredetileg nem volt olyan merev, mint a kupé, de a Theon Design ezen a padlóban futó merevítéssel javított.
A Porsche klasszikus Signal Yellow színére fényezték a karosszériát, amit szürke feliratok és 17 colos Fuchs kerekek egészítenek ki,

utóbbira tapadós Michelin Pilot Sport 4S gumik kerültek, míg a belső teret bőr és alcantara borítja, és a klasszikus vonalak mellé elrejtettek egy okostelefon-csatlakozással működő Focal hifit is.

A Theon Design szerint ennek a Porschénak minden részletét a vezetési élmény maximalizálására tervezték, a karbon karosszériától a reszelős hangú boxermotoron át a finomhangolt futóműig. A tökéletesített 911 Targa egyedi megrendelésre készül, építése 18 hónapot vesz igénybe, ára 430 ezer angol fontnál indul, ami több mint 200 millió forintnak felel meg.

Ez is érdekelhet:

Gyönyörű és szupergyors ez a modernizált Porsche 911 Targa

A teljesítmény-tömeg aránya egy újabb 911 GT3-éhoz hasonló.

A kilencvenes években ilyen lett volna a Porsche 959

Nemcsak elképzelték, hanem meg is alkották a 9X9-et.

Csodálatos Speedstert épített a Porsche egy 30 éves 911-esből

1995-ben kettő 993-as Speedster épült, a harmadikat pedig egy olasz tervezőnek készítették.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Téli bőrápolás férfiaknak: miért van rá most jobban szükséged, mint valaha?

Így lettem villanyborotva-hívő – Braun S9 Pro+-teszt

További cikkeink a témában