Nagyon mennek a modernizált klasszikus Porschék mostanában, és a dániai Kalmar műhelyében elkészült minden idők 911-ese, amiben a legújabb generáció keveredik az utolsó léghűtéses szériával, mindezt a legendás 959-es stílusába csomagolva.
Már azzal is felkerült volna a kívánságlistánkra a Kalmar Automotive által átépített 911-es, hogy az utolsó léghűtéses szériából, a 993-asból készítették, de a dániai műhelyben nem elégedtek meg egy modernizált széria Porschéval, hanem valami egészen egyedit és elképesztőt alkottak. Szénszálas anyagból készült karosszériája már a nyolcvanas-kilencvenes évek szupersportautóját, a 959-est idézi, erre utal a neve is, a 9X9.
Mint az eredeti Porsche 959-es, úgy a Kalmar 9X9 is többféle konfigurációval érhető el.
A Leichtbau kivitelben a legújabb 992-es szériából származó négyliteres, hathengeres motor dolgozik, aminek a teljesítményét 530 lóerőre növelték, az erejét hatfokozatú manuális váltó továbbítja a hátsó kerekekhez. Mivel az autó csak 1250 kilogrammot nyom, ezért elég jól megy, 3,5 másodperc alatt van százon, és 310 km/órával száguldhat.
Még izgalmasabb a 9X9 Sport, amiben a 911 GTS-ből származó háromliteres motor hajtja mind a négy kereket, 650 lóerővel, hétfokozatú váltóval, ez már 340 km/órára képes. A csúcsmodell pedig a 911 Turbo S-ből kölcsönzött 3,8 literes motort kapja, a teljesítényét nem kevesebb, mint 930 lóerőre húzták fel, ezt már csak duplakuplungos váltóra merték bízni.
A végsebessége nem több 340-nél, de azt mondják, hogy két másodperc alatt letudja a százas sprintet.
Minden változatára igaz, hogy a 959-es által ihletett aerodinamikája nemcsak látvány, hanem hatásos is, a végsebességnél csaknem másfél tonna leszorítóerőt termel, jóval többet a széria 911 GT3 RS-nél elérhető 860 kilogrammnál. A Kalmar Automotive célja, hogy hét perc alatti időt érjenek el vele a Nürburgringen, és bár a 9X9 ebben a formában jelenleg nem használható közúton, már dolgoznak a megoldáson.
Ez is érdekelhet: