Híresen hirtelen haragú sportautó volt az első Porsche 911 Turbo, melyre azonnal rásütötték az özvegycsináló nevet. A Porsche Sonderwunsch részlege most egy egyedi építésű autóval tiszteleg a legelső Turbo előtt.
Eredetileg a Porschénél azért kezdtek el kísérletezni a turbófeltöltéssel a 60-as évektől, hogy aztán a homologizációs előírásoknak megfelelve egyszerre dobhassanak piacra egy utcai autót és egy versenygépet, mint a 911 Carrera RS 2.7 esetében. A turbós 911-es fejlesztését 1972-ben kezdték el, a legelső autót pedig Louise Piëch kapta.
Ferry Porsche az első 911 Turbót a nővérének ajándékozta hetvenedik születésnapjára.
Ez egy igazán különleges autó, mely bizonyos részleteiben már a sorozatgyártású modellt mutatta, de a karosszériája még a keskenyebb Carreráé. Az ezüst fényezésű autón fekete Fuchs felnik vannak és skót kockás csíkban olvasható a hagyományos Porsche felirat. Mivel Louise Piëch szerette a művészetet és a festészetet, ezért az autó üvegei színezetlenek, hogy minél valósabb színben láthassa a tájat a kormánya mögül. Utasterében szinte égető piros kárpit öleli körbe a skót kockás huzatot az új 911 Turbóban, éppen úgy, mint Louiséban. Az autó rendszámtáblája mellett ott a kis osztrák matrica, a kilincseket pedig feketére fényezték, mert ezek a részletek teszik olyan kedvessé az autót.
Louise Piëch autójának 2,7 literes, hathengeres, turbóval megfújt bokszermotorja 240 lóerős, amit bőven túlszárnyal a 992-es. A sima 911 Turbo 3,7 literes biturbó motorja 580 lóerős és 750 Nm nyomatéka van, amivel 2,8 másodperc alatt gyorsul 100-ra az 1,7 tonnás sportautó. Évtizedek óta nem lehet azzal vádolni a Turbót, hogy az ember életére törne, mert az okos összkerékhajtás és a fejlett menetbiztonsági elektronika mindent megtesz, hogy 300 km/óra felett is stabil legyen az autó.
Ez is érdekelhet: