Nem minden autót kell meghagyni gyári formájában, ezt az 1994-es Porsche 911 Carrerát sem hagyták, és ez mennyire átkozottul jól áll neki.

Mindig tudtak fényes sikereket felmutatni a versenypályákon, de a 90-es évekre a Porsche egyértelműen elkezdett lefelé csúszni a lejtőn. A léghűtéses sportautók napjai meg voltak számlálva, ahogyan az elavult gyártástechnológiát is maguk mögött kellett hagyniuk. 1994-ben mutatták be az utolsó levegős 911-est, mely csupán az alkatrészei húsz százalékát tartotta meg a korábbi generációból (964).

Igazán szép lezárása a 993-as kódú Porsche 911-es a léghűtéses bokszermotor korszakának.

Sárvédőiből kiemelkedő kerek fényszórója, lejtős fara a szolid csíklámpával, rövidke tengelytávja és jellegzetes hangja mellett már olyan modern elemek vannak rajta, mint a kiemelkedő hátsó szárny vagy a Targa modell üvegház jellegű ablakai. A több mint 400 lóerős 911 Turbo itt már összkerékhajtású.

Ez itt viszont egy korai 911 Carrera, tehát az alapmodell, amit eredetileg is napfénytető nélkül rendeltek meg, piros fényezéssel és fekete belsővel. A gyári állapottól már távolabb van, de minden kiegészítőt és színt nagyon jó ízléssel válogattak hozzá.

Feldobja az összképet a sárgából narancssárgába hajló trikolór matrica.

Nagyszerűen kiegészíti a piros színt ez a három árnyalat, ami a küszöböktől a hátsó sárvédőre fut fel és megjelenik a kacsafarok alakú hátsó szárnyon. Eredetileg a 993-asnak egy sebességfüggő, automatikusan kiemelkedő hátsó légterelője van, de itt a 911 Carrera RS stílusában készített elem díszeleg, és baromi jól áll neki.

Minden kiegészítője gyári megoldás vagy a Porschéhoz közel álló tuningcég terméke, mint a GT2 fékhűtő légbeömlők vagy a TechArt lökhárító, aminek maszkját feketére fényezték. Dögösen mutatnak a Michelin Pilot Sport 5 gumikba húzott ötküllős Rotiform felnik alatta, melyek egyúttal passzolnak a 90-es évek hangulatához.

KW felfüggesztése van és PowerFlex váltótartó bakok, valamint a régi Le Mans-i autók stílusában fa váltógomb.

Minden a lehető legjobb formában van a 911 Carrera műszaki tartalmát illetően is, aminek legfontosabb eleme a 3,6 literes, hathengeres, léghűtéses bokszermotor. 272 lóerős teljesítményét 6100-as fordulaton adja le, maximális nyomatéka 330 Nm. Ezzel az 1,4 tonnás sportautó kevesebb mint 6 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 270 km/óra a végsebessége.

Több találkozón is megjelent már ez az autó, de különböző videókban is feltűnt már, ami egyértelműen a jó érzékkel megválasztott frissítésnek köszönhető.

Ez is érdekelhet:

Murván csapatáshoz tökéletes ez az épített Porsche 911 Safari

Ha túl drága a 911 Dakar, akkor itt a 993 Safari féláron.

Nincs túlzás, csak a lényeg – Porsche 911 Carrera T

Nem ez a leggyorsabb vagy a legerősebb 911-es, de a Carrera T mindig az egyik legigazibb Porsche.

Gyönyörű a mexikói versenyt idéző 911 kabrió

1952-ben egy kék 356 kabrió indult a mexikói Carrera Panamericana versenyen, aminek hetvenedik évfordulójára készült el a versenygépet idéző 911-es.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Az Asus dobja piacra elsőként az AI-laptopok új generációját

Te mit csinálnál, ha ütköznél az autópályán? Ők sétálgatni kezdtek

Leszedették az olasz trikolórt a Fiat Topolinóról, mert nem elég olasz

További cikkeink a témában
Titkos helyek, amiket csak a hajósok ismernek Horvátországban
Hirdetés