Mindig van erősebb, gyorsabb és takarékosabb is, de az is igaz, hogy mindig a GTS jelenti a Porschék között a legjobbat. Pontosan ilyen az elektromos Porsche Taycan GTS is, ami a frissítés után már 700 lóerővel csap oda.
Hatalmas skála van a legszerényebb és a legdurvább Porsche Taycan között, hiszen a kisebbik akkumulátoros, egyetlen villanymotoros verzió 408 lóerős, a brutális Turbo GT Weissach csomaggal, két villanymotorral és bukócsővel már 1034 lóerős. A kettő között félúton pedig ott van a 700 lóerős Taycan GTS, a mindennapokban és a szerpentinen is örömmel használható arany középút.
3,3 másodperc alatt gyorsul 100-ra a 2,3 tonnás Porsche Taycan GTS.
Egyetlen tizedmásodperccel lassabb a százas sprinttel, mint a Ferrari 458 Italia, amit egy őrületesen üvöltő szívó V8-as motor repít. A Taycan GTS legalább kilenc mázsával nehezebb, van benne egy bruttó 105 kWh (nettó 97 kWh) kapacitású akkumulátor és tengelyenként egy villanymotor. A hátsó hajtáshoz ráadásul kapcsolódik egy kétfokozatú váltó és önzáró differenciálmű. Alapvetően 605 lóerő a rendszerteljesítmény, de a legélesebb módban 700 lóerőt és 790 Nm maximális nyomatékot tud a Porsche Taycan GTS.
Amennyiben a maximális 320 kW-os töltési teljesítmény rendelkezésre áll, úgy a Taycan 800 voltos rendszere 10 perc alatt képes magába szippantani 290 kilométerre elég energiát. A GTS hatótávja 552 és 687 kilométer között van a Porsche szerint, ez nyilván nagyban függ az időjárástól, a felhasználási körülményektől és attól, hogy melyik kávékapszulát tetted be reggel a gépbe.
Sport Chrono csomag, Bose hifi, GT sportkormány és az elmaradhatatlan piros.
Akár négy kijelző is sorakozhat a Porsche Taycan műszerfalán, melyből a kormány mögötti hajlított képernyő a digitális műszeregység, a többi pedig a funkciók kezeléséért vagy az utas szórakoztatásáért van. A középen trónoló stopper azonban hagyományosan analóg elem, mely nélkül elképzelhetetlen egy igazi modern Porsche utastere. Mivel a GTS színe a piros, ezért rendelhető a piros fényezéshez passzoló cérnával varrt kárpitozás.
Egészen apró részletek teszik sportos hangulatúvá a Taycan GTS-t, mint a kifejezetten ehhez a modellhez hangolt futómű vagy a gyorsításkor intenzívebben hallható művi hang, mely a Taycan Turbo S-ből érkezett. Akinek kevés a 84 literes első rekesz mellé a 336 literes csomagtartó, annak ott a Porsche Taycan GTS Sport Turismo, tehát a praktikusabb kombi változat, amibe 405 liternyi holmit lehet pakolni.
Ez is érdekelhet: