A Chevrolet és a Ford után a harmadik nagy amerikai gyártó is bemutatta az elektromos pick-upját: a Stellantis most leleplezett koncepciója alapján jövőre kerül gyártásba a Ram elektromos teherautója.
Az Egyesült Államokban még mindig a pick-upok vezetik az autópiacot, még a személyautóknál is népszerűbbek, ezért logikusnak hangzik, hogy ebben a kategóriában is bevezetik az elektromos hajtásláncokat. 2021-ben elsőként a Ford mutatta be az F-150 Lightning változatát, majd a General Motors következett a Chevrolet Silveradóval és a GMC Sierrával, és nem véletlen, hogy az elektromos autókat gyártó Tesla és Rivian is előállt a saját pick-upjával.
Az amerikai nagyok közül ezúttal a Ram jött ki a saját elektromos pick-upjának koncepciójával,
amit a Stellantis platós teherautókhoz tervezett alvázas platformjára építettek. A Ram 1500 Revolution már első ránézésre különbözik a márka benzines modelljeitől, izmosan domborodó karosszériájával és a világító betűkből kirakott maszkjával elég dögösen néz ki. Nem is kellene sokat változtatni a dizájnján a sorozatgyártásig.
A belső dizájn nem túl futurisztikus ahhoz, hogy ebben a formában ne kerülhessen gyártásba. A Ram 1500 Revolution berendezése az érdekesebb, hiszen a kategóriában megszokott kettő helyett akár három üléssor is lehet a kabinban. A lehajtható és oldalra is nyitható platóajtóval, valamint a nyitható hátfalú fülkével pedig rugalmasan lehet megnövelni a raktér méretét. Mivel elektromos autóról van szó, az orrában is kialakítottak egy méretes rekeszt.
A műszaki paraméterek egyelőre nem ismertek, de mivel a Ram elektromos pick-upja a Stellantis által felvázolt STLA Frame platformra épül, ezért 800 kilométeres hatótávra számíthatunk, a 800 voltos elektromos rendszerrel pedig az akkut akár 350 kilowattal is lehet tölteni. Az 1500 Revolution sorozatgyártásra kész változatára sem kell sokat várnunk:
2024-ben, azaz alig több mint egy év múlva már piacon lesz a Ram elektromos kisteherautója.
Ez is érdekelhet: