A hetvenes években megjelent Range Rover igazi klasszikus, és elsőre szentségtörésnek tűnhet kidobni az eredeti V8-asát, de a Corvette-ből származó motorral még erősebb lehetett a világ első luxusterepjárója.
1970-ben mutatta be az első Range Rovert a Land Rover, amivel egy ikonikus modellt teremtett, és az első évjáratokból származik a képeken látható példány, amely a jellegzetes Bahama Gold színben hagyta el a gyártósort 1972-ben. A világ első luxusterepjárójának tartott Range Rover egészen a közelmúltig a klasszikus autók életét élte.
A jelenlegi tulajdonosához 2018-ban került, és ekkor alapos felújítás vette kezdetét, ami során a technika sem maradt változatlan. A Range Rovert már eredetileg is V8-assal szerelték, de
a 3,5 literes motorja csak 127 lóerőre volt képes, ezért valami erősebbet kerestek. A választás a Corvette-ből származó 6,2 literes V8-asra esett.
A sportautómotor hatfokozatú manuális váltón hajtja mind a négy kereket, nem maradt el a zárható középső differenciál,
és az önzáró első és hátsó differenciál sem. A nagyobb teljesítményt figyelembe véve az eredeti kerekeket kiszélesítették, és 18 colosra alakították azokat, a kormányművet, a felfüggesztést és a fékrendszert is átdolgozták.
A Corvette-motoros Range Rover ezzel igazi élményautó lett, a tengerpart homokjában éppúgy megállja a helyét, mint az épített utakon.
A megkímélt, százezer kilométert sem futott autó az eredeti 3,5 literes V8-asával együtt nemrég került eladósorba a Bring a trailer oldalán, ahol 162 500 dollárt adtak érte, ami több mint 63 millió forintnak felel meg.
Ez is érdekelhet: