Nem számítottunk rá, hogy a Renault ekkorát csavar a Clio dizájnján, de a népszerű kisautó hatodik generációja nemcsak nagyobb lett, de teljesen új stílusú külsőt kapott. A műszaki tartalom receptje ugyanakkor nem változott, de a technika is fejlődött az új Clióban.
Kétség sem fér hozzá, hogy a Clio a Renault egyik legsikeresebb modellsorozata, hiszen 35 év alatt öt generációjából közel 17 millió példány talált gazdára. Még most, a pályafutása vége felé is az európai piac egyik legnépszerűbb autójának számít, ezért a franciáknak minden okuk meglett volna rá, hogy ne változtassanak a bevált recepten. A Renault-nál mégis merész lépésre szánták el magukat, és teljesen új stílusba csomagolták a Cliót.
Első pillantásra rá sem lehet ismerni az új Clióra, hiszen teljesen szakított az elődje dizájnjával,
még annak ráncfelvarrott kiadására sem hasonlít, amely a Captur és a Symbioz vonásait hordja magán. A Renault helyette karakteres, határozott vonásokkal látta el a lendületes formájú karosszériát, amit magasra húzott hátsójával az arányai is különlegessé tesznek. A hűtőmaszk rombuszformájú mintája és a különálló hátsó lámpák is különleges részletek.
Jóval nagyobb is lett az elődjénél az új Clio, a hossza hét centivel 4,12 méteresre nőtt, amivel szinte kilépett a kisautók kategóriájából.
A tengelytávja ugyanakkor csak egy centivel lett nagyobb, és az utastér mérete sem sokat változott, a 391 literes csomagtartó is körülbelül ugyanakkora, mint eddig. Berendezése már ismerős lehet az újabb Renault-kból a két 10 colos képernyővel és a kormányoszlopra került irányváltó karral.
Mivel ugyanarra a platformra épül, mint az elődje, ezért a Renault nem változtatott a műszaki tartalmon,
továbbra is benzines, gázüzemű és hibrid változatokat kínál, de mindegyik motorja új. A belépőmodell ugyanazt az 1,2 literes, turbós háromhengeres benzinmotort kapja, mint az Austral, a teljesítménye 115 lóerő, a hatfokozatú manuális helyett hatsebességes duplakuplungos is választható hozzá, a fogyasztása 5 liter száz kilométeren.
Szokás szerint készül benzin-gázüzemű változat is a Clióból, és ez is ugyanazt az 1,2 literes turbómotort kapja meg, de a teljesítménye már 120 lóerő, és csak az automatizált váltóval lehet kérni. A fogyasztása 6,9 liter száz kilométeren, ami a lényegesen olcsóbb autógázzal megérheti, és mivel a csomagtartó kapacitásának kárára a gáztartály méretét 32-ről 50 literesre növelték, ezért a kombinált hatótávja is jobb lett.
Az új Clio legérdekesebb változata a hibrid, ami az elődjéhez képest is továbbfejlődött, megkapta az Australban látott 1,8 literes, négyhengeres szívómotort a korábbi 1,6-os helyett. A teljesítménye 145-ről 160 lóerőre nőtt, mégis azt ígéri a Renault, hogy takarékosabb lett, a fogyasztása a dízeleket megszégyenítő 3,9 liter száz kilométeren. A sportos stílusú Esprit Alpine változatban is készülő új Clio forgalmazása 2026 első negyedévében kezdődik.
Ez is érdekelhet:































