Nem számítottunk rá, hogy a Renault ekkorát csavar a Clio dizájnján, de a népszerű kisautó hatodik generációja nemcsak nagyobb lett, de teljesen új stílusú külsőt kapott. A műszaki tartalom receptje ugyanakkor nem változott, de a technika is fejlődött az új Clióban.

Kétség sem fér hozzá, hogy a Clio a Renault egyik legsikeresebb modellsorozata, hiszen 35 év alatt öt generációjából közel 17 millió példány talált gazdára. Még most, a pályafutása vége felé is az európai piac egyik legnépszerűbb autójának számít, ezért a franciáknak minden okuk meglett volna rá, hogy ne változtassanak a bevált recepten. A Renault-nál mégis merész lépésre szánták el magukat, és teljesen új stílusba csomagolták a Cliót.

Első pillantásra rá sem lehet ismerni az új Clióra, hiszen teljesen szakított az elődje dizájnjával,

még annak ráncfelvarrott kiadására sem hasonlít, amely a Captur és a Symbioz vonásait hordja magán. A Renault helyette karakteres, határozott vonásokkal látta el a lendületes formájú karosszériát, amit magasra húzott hátsójával az arányai is különlegessé tesznek. A hűtőmaszk rombuszformájú mintája és a különálló hátsó lámpák is különleges részletek.

Jóval nagyobb is lett az elődjénél az új Clio, a hossza hét centivel 4,12 méteresre nőtt, amivel szinte kilépett a kisautók kategóriájából.

A tengelytávja ugyanakkor csak egy centivel lett nagyobb, és az utastér mérete sem sokat változott, a 391 literes csomagtartó is körülbelül ugyanakkora, mint eddig. Berendezése már ismerős lehet az újabb Renault-kból a két 10 colos képernyővel és a kormányoszlopra került irányváltó karral.

Mivel ugyanarra a platformra épül, mint az elődje, ezért a Renault nem változtatott a műszaki tartalmon,

továbbra is benzines, gázüzemű és hibrid változatokat kínál, de mindegyik motorja új. A belépőmodell ugyanazt az 1,2 literes, turbós háromhengeres benzinmotort kapja, mint az Austral, a teljesítménye 115 lóerő, a hatfokozatú manuális helyett hatsebességes duplakuplungos is választható hozzá, a fogyasztása 5 liter száz kilométeren.

Szokás szerint készül benzin-gázüzemű változat is a Clióból, és ez is ugyanazt az 1,2 literes turbómotort kapja meg, de a teljesítménye már 120 lóerő, és csak az automatizált váltóval lehet kérni. A fogyasztása 6,9 liter száz kilométeren, ami a lényegesen olcsóbb autógázzal megérheti, és mivel a csomagtartó kapacitásának kárára a gáztartály méretét 32-ről 50 literesre növelték, ezért a kombinált hatótávja is jobb lett.

Az új Clio legérdekesebb változata a hibrid, ami az elődjéhez képest is továbbfejlődött, megkapta az Australban látott 1,8 literes, négyhengeres szívómotort a korábbi 1,6-os helyett. A teljesítménye 145-ről 160 lóerőre nőtt, mégis azt ígéri a Renault, hogy takarékosabb lett, a fogyasztása a dízeleket megszégyenítő 3,9 liter száz kilométeren. A sportos stílusú Esprit Alpine változatban is készülő új Clio forgalmazása 2026 első negyedévében kezdődik.

Ez is érdekelhet:

Mindegy, hogy mit tesz, sláger lesz – Renault Captur E-Tech Full Hybrid

Madridban próbáltuk ki a megújult Renault Capturt.

Gyakran feltett kérdésre válasz az új Renault Symbioz

Az elsők közt próbáltuk ki a Renault új modelljét, ami az eddig ismert Megane helyére léphet.

33 éves az első Renault Clio

Fapados és bőrfoteles is lehetett a Renault Clio.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Láttad már Palvin Barbit szexi mikulásruhában?

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

A Player kérdése: Befejeződött az F1 idei szezonja. Nálad ki az év versenyzője?
29% Norris
51% Verstappen
9% Piastri
2% Russell
9% Egy másik versenyző
Advertisement
Hirdetés