Nem könnyű mostanság a klasszikus kisautók élete, hiszen a szabadidő-autók divathulláma mellett több tényező is veszélyeztetett fajt csinál az olyanokból, mint a Renault Clio, aminek most alaposan átszabták az arcát.
Ahogyan a modellfrissítések idején lenni szokott, a Renault formatervezői nem nyúltak a lemezekhez, csak a lökhárítókat és a lámpákat rajzolták újra, hogy a Clio jobban illeszkedjen a megújult márkaarculatba. Most azonban ezekkel az elemekkel is sokkal modernebb és sportosabb lett a Renault népszerű kisautójának megjelenése.
1990-ben mutatták be az első Renault Cliót, mely azóta az ötödik generációjánál tart, és több mint 16 millió darabot gyártottak belőle.
Franciaországban hamar nagy kedvenc lett a Renault 5-öst váltó modell, de nemzetközi szinten is rendre a legjobban fogyó kisautók között van a Clio, mely számtalan díjat és más elismeréseket is bezsebelt már. A Ford Fiesta eltűnéséből is látszik, hogy riválisai elkezdtek fogyni, de így is nagyon erős a mezőny a Škoda Fabiától a Volkswagen Polón át egészen a Hyundai i20-ig vagy Peugeot 208-asig.
Középmotoros sportautó vagy izgalmas hot hatch már nem készül a Renault Clióból, viszont a háromhengeres benzinmotor és a négyhengeres turbódízel (100 lóerő és 260 Nm nyomaték) mellett 145 lóerős hibrid változat is akad belőle, melyben egy kicsike, 1,2 kWh-s lítiumion akkumulátor tárolja az energiát.
Hangsúlyosabb hűtőmaszkját LED-es fényszórók veszik közre, a lökhárító két szélen pedig menetfény világít.
Utasterében már minden változat esetében digitális a műszeregység, mely a jobban felszerelt változatoknál 10 col átmérőjű. A középkonzol álló formátumú érintőkijelzője 7 vagy 9,3 colos méretben elérhető, Apple CarPlay és Android Auto telefoncsatlakozási funkcióval.
Sportos hangulatú változatát már nem RS Line-nak, hanem Esprit Alpine-nak hívják, és az opciós sötétkék metál szín mellett a sportülések is látványosak. Hamarosan a Renault Clio veszi át a Mitsubishi kínálatában a Colt helyét is.
Ez is érdekelhet: