A Renault már korábban elárulta, hogy a Megane RS legutóbbi változata megdöntötte a fronthajtású autók körrekordját a Nürburgringen. Most pedig azt is elárulták, hogy mitől lett gyorsabb a Trophy-R a pályán.
280 lóerős teljesítményével a legújabb Megane RS már önmagában is elég izgalmas, de a Renault-nál mindig is készítettek kihegyezettebb változatokat belőle, és ez ennél a szériánál sincs másként.
Kijött előbb a 300 lóerős Trophy kivitel, most pedig annak a végletekig könnyített R változata, amivel rekordidő alatt értek körbe a Nordschleifén.
A teljesítménye nem változott, továbbra is 300 lóerő, de a tömegét alaposan lecsökkentették,
130 kilogrammal 1306 kilósra fogyott a Megane RS. A leglátványosabb változás, hogy a hátsó üléseket kiszerelték, ezért a hátsó ajtók nem is nyithatók. Az első ülések is könnyített kagylóülések, amivel 7 kilót fogtak meg, és a szénszálas motorházfedél feleannyit nyom, mint a széria.
Még nem álltak meg ennyinél, mert a 19 colos kerekek helyett is lehet szénszálas darabokat rendelni, amivel további két kilogrammot nyertek kerekenként, az akkumulátoron 4,5 kilót spóroltak.
Az Akrapovic által szállított titánium kipufogó nemcsak jobb hangú, de könnyebb is, még az ablakok is vékonyabbak, és a hátsó ablaktörlőt is elhagyták.
A futóművét is átdolgozták, és a Trophy-R azzal is sokat fogyott, hogy elhagyták a kormányzott hátsó kerekeket, ez 38 kilogrammot jelentett.
A váltó csak hatfokozatú kézi lehet, a széria Brembo fékek helyett azonban karbon-kerámia is rendelhető.
A Renault Sport mérnökei az aerodinamikát is átdolgozták, amit a hátsó diffúzor is mutat.
A Megane RS Trophy-R ezzel 5,4 másodperc alatt gyorsul százra és 262 km/óra a végsebessége. A Nürburgringen rekordot döntött sportkompaktot bárki megveheti, aki ki tudja fizetni, és aki elég gyorsan rendeli meg, a Renault ugyanis összesen csak 500 darabot készít belőle.