Minden idők legértékesebb Toyotája a hatvanas évekbeli 2000GT, és megszólalásig hasonlít rá ez a Japánban készült replika, ami az eredeti árának a töredékébe kerül, a modern motorjával és utasterével pedig akár mindennap használható.

Japán első szupersportautójának szokták mondani ezt a Toyotát, és nem feltétlenül a teljesítménye miatt, hiszen a 2000GT-ben dolgozó hathengeres motor csak 150 lóerőre képes. A hatvanas években azonban elég soknak számított ahhoz, hogy az egy tonnánál alig nehezebb sportautó fejlettebb és dinamikusabb legyen, mint előtte bármi, amit a Toyota kínált.

A 2000GT nemcsak gyönyörű, de elképesztően értékes is, ugyanis összesen 351 példányban készült, ezért akár több mint egymillió dollárt is kérhetnek érte.

A japán Josija Watanabe is az ikonikus típus nagy rajongója, és a vállalkozása Rocky Auto 3000GT néven az eredetire megszólalásig hasonlító replikák építését vállalja immár évek óta.

Nem egyszerűen a 2000GT stílusában készült replikáról van szó, hanem az eredeti modell tökéletes másolatáról,

a karosszériaelemekhez ugyanis Watanabe saját garázsában álló féltett autójáról 3D-szkenneléssel vettek mintát. A 3000GT technikája azonban már modernebb lett, és ezzel akár mindennap használható a veteránnak kinéző sportautó.

A hosszú motorházfedél alá a Toyota másik legendás erőforrása, a Suprában legendává vált háromliteres hathengeres kerül,

200 lóerő körüli teljesítménnyel és négyfokozatú automatával. A Rocky Auto azonban kérésre a turbós változatot is megépíti 320 lóerővel, de akár a Prius hibrid hajtásláncát is bepréselik a klasszikus idomok alá.

Az egyedi megrendeléseknek csak a képzelet szab határt, és mivel a 2000GT szerepelt az 1967-es James Bond-filmben, de Sean Connery magas termete miatt roadsterként, ezért kívánságra a Rocky Auto is megépíti a nyitott tetős változatot.

A 3000GT ára még ezzel együtt is jóval szerényebb az eredetinél, 200 ezer dollárnál kezdődik.

Ez is érdekelhet:

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lesz brutális élménygép egy John Deere kerti traktorból

Miért látjuk mostanában kevesebbszer a biztonsági autót az F1-ben?

Laurin és Klement ma ezzel utazna – Škoda Superb Combi L&K-teszt

További cikkeink a témában