
Úgy tűnik, a kérdés nem az, hogy visszatér-e Sergio Pérez a Formula–1-be, hanem az, hogy melyik csapattal.
A Red Bull a 2024-es szezon gyenge eredményei miatt idő előtt megvált Sergio Péreztől, ami 13 millió eurójába került az osztrák istállónak, ennyibe fájt kivásárolni a szerződéséből a mexikóit. Az utódok egyébként eddig nem váltották be a hozzájuk fűzött reményeket: Liam Lawsont mindössze két futam után lecserélték, helyét Cunoda Júki vette át, aki egyelőre ugyanúgy küszködik, mint elődje.
Pérez tehát idén ülés nélkül maradt, ám a pletykák szerint 2026-ban visszatérhet a Formula–1 rajtrácsára. A 35 éves versenyző helyzetéről egyik legnagyobb támogatója, a mexikói milliárdos, Carlos Slim is beszélt:
„Tudom, hogy több lehetőséget is fontolgat. Teljes mértékben támogatjuk őt, mi is, és a szurkolók is. Dolgozik a felkészülésén, és bízunk benne, hogy hamarosan visszatérhet. Mindannyian nagyon örülnénk, ha ismét a pályán látnánk, de jelenleg ő maga mérlegeli a helyzetet.”
Nagyon úgy tűnik tehát, hogy a kérdés nem az, hogy visszatér-e Pérez, hanem az, hogy melyik csapattal. A 2026-ban a mezőny tizenegyedik csapataként debütáló Cadillac, valamint az Alpine is lehetséges opcióként merült fel.
Egyikük sem járna rosszul vele, hiszen rutinos pilótáról van szó, aki tudja, milyen, ha nyomás alatt kell teljesíteni, képes futamokat nyerni, valamint anyagi szempontból is komoly potenciál van benne, ugyanis hatalmas népszerűségnek örvend Latin-Amerikában és az Egyesült Államokban is, ráadásul továbbra is mögötte áll a mexikói telekommunikációs óriás, a Telmex.
Ugyanakkor Pérez számára az Alpine lehet a jobb választás, hiszen rövid távon versenyképesebbnek tűnik, mint a Ferrari-motoros Cadillac, ráadásul jövőre a francia istálló autóit a 2026-os szabályváltozás nagy nyertesének tartott Mercedes erőforrása fogja hajtani.
(Forrás: Gpblog.com, fotó: Getty Images)
Ez is érdekelhet: