A Škodánál lassan negyedszázada hagyomány, hogy RS néven sportváltozatot készítenek a modellekből, és ez alól a cseh márka legújabb elektromos szabadidő-autója, az Elroq sem jelent kivételt.

2024-ben volt ötven éve, hogy a Rallye Sport változatok megjelentek a Škodánál. Az RS eleinte a versenyautókat jelölte, de 2001-ben kijött az első Octavia RS, ami az eltelt idő alatt rendkívül nagy népszerűségre tett szert az elérhető áron kínált, mindennapokban is használható praktikus sportmodellként. Két évvel később a dízelmotoros Fabia RS követte, és a sportos Škodák története ezt követően is tele van érdekességekkel.

Nem maradt ki a sportmodellek sorából a Škoda első szabadidő-autója sem, és a Kodiaq RS az évek során benzines és dízelmotorral is kapható volt. A csehek pedig az elektromos autók korában is folytatják a Rallye Sport modellek hagyományait, hiszen 2022-ben jelent meg az Enyaq RS változata, most pedig máris

itt a Škoda következő sportos elektromos szabadidő-autója, az új Elroq RS pedig a nagyobb testvére receptje szerint készült.
Persze nem mintha az Elroq eddigi csúcsmodellje 286 lóerővel ne lett volna elég erős, de az új Elroq RS még ennél is feljebb teszi a mércét.

A technikája ismerős lehet a konszernen belüli sportos modellekből: a hátsó kerekeket hajtó 286 lóerős motorja mellett az első kerekekhez is került egy 110 lóerős elektromotor, ezzel a kombinált teljesítménye 340 lóerőre nőtt.

Nem kérdés, hogy 679 Nm maximum nyomatékával az Elroq RS mindig rajtra készen áll.

5,4 másodperc alatt gyorsul százra, amivel a Škoda eddigi leggyorsabb sorozatgyártású autója lett. 180 km/órás végsebessége nem változott az Elroq többi változatához képest, mint ahogyan a 84 kilowattórás akkukapacitása sem, amivel 550 kilométer a hatótávja. A töltése is elég gyorsan megy, egyenáramon akár 185 kilowattal is mehet.

Stílusában is sportos az Elroq RS, amin egyáltalán nem találni krómot, mindent fényes fekete betétekkel helyettesítettek.

A Škoda új stíluseleme, a menetfények közti fekete maszk itt is megkapja a látványos fényfüzért, míg a fényszórókat a sportos stílusúra szabott lökhárítóba rejtették. A kerekek akár 21 colosak is lehetnek, és mint minden új Škodánál a jövőben, itt is már csak a kerekek közepén találjuk meg a klasszikus emblémát.

Belsejében mindent, amit csak lehet, puha tapintású alcantarával borítottak, és hogy ne legyen túlságosan egyhangú, zöld színű cérnával varrták, ami jól illik a karosszéria fényezéséhez.

Sportos kormány, sportülések és fémpedálok teszik teljessé a hangulatot, a felszereltsége pedig a legjobb, amit az Elroq csak kaphat, a 12 hangszórós, 675 wattos Canton hifivel, a head-up displayjel, a masszázsfunkcióval és az okostelefonról irányítható parkoló asszisztenssel.

Nagyobb teljesítményén kívül lényeges, hogy az RS az első összkerék-meghajtású Elroq, aminek a vezethetőségét is sportosabbra szabták. A futóművét elöl 15, hátul 10 milliméterrel ültették, és eleinte szériában adják az adaptív lengéscsillapítás-szabályzást, amivel kényelmes és sportos közt állítható a futómű karaktere. Az RS változat erősebb első fékeket is kap, a menüből pedig kétféle aláfestő hanghatás közül lehet választani hozzá.

Ez is érdekelhet:

Új arcot kapott, még jobb autó lett a Škoda Enyaq

Szokjunk hozzá, hogy mostantól ilyenek lesznek az új Škodák.

Vezettük: Škoda Elroq, a mindennapok hőse

Mallorcán próbáltuk a Škoda Elroqot, és az Enyaq kistestvére mindent tud, amit a nagy, de sokkal kedvezőbb áron.

Minden forintnak értelme van a frissített Škoda Octaviában

Klasszikus autó a Škoda Octavia, amiben még lehet dízelmotor és kézi váltó is.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A futás nem csak a rekortánpályán kezdődik! – Íme az NN Ultrabalaton két magyar ultrafutójának edzéstippjei

Mutatjuk, hogyan vásárolj a dm-ben úgy, mint egy profi

Minden héten jobbat akar csinálni – Interjú Sváby Andrással

További cikkeink a témában