Mostanáig is volt sportos RS változata a Škoda nagyobbik elektromos autójának, és az Enyaq megújulása után sem lesz másként. Stockholmban az elsők közt néztük meg élőben az új arcot kapott Enyaq RS-t és Enyaq Coupé RS-t.

Itt vagyunk Stockholmban, a Player skandináv túrájának nulladik állomásán. Ma este kezdődik a hoki-világbajnokság a Svédország–Szlovákia meccsel, de előtte egy autós programon is részt vettünk, ahol a Škoda bemutatta a megújult Enyaq RS-t és Enyaq Coupé RS-t. A márka nagyobbik elektromos autójának eddig is volt RS változata, de miután nemrég átszabták az alapmodelleket, most a sportváltozatot is új köntösbe bújtatták.

Stockholmban egyébként pont olyan az időjárás, mint amilyennek elképzelnéd. Hideg van, és csepereg az eső, a télikabát egyáltalán nem kívánkozik le rólam. Egy régi sörgyár épületéből átalakított rendezvényhelyen vagyunk, Stockholm egykori ipari negyedében, és ebben a csarnokban baromi jól mutat az új Enyaq RS, hiszen

zseniálisan mutatja, hogy milyen jól megfér egymás mellett a Škoda múltja és jelene.
Idén az év elején mutatta be a Škoda az Enyaq megújult változatát, ami már a márka új arculatát hordja,

ezt egyébként az Enyaq kisebb testvére, a tavaly bevezetett Elroq kapta meg elsőként. A 204-től 286 lóerős modellig terjedő kínálatból akkor még hiányzott a sportosra hangolt RS kivitel, most jött el az ideje, hogy ezt is leleplezze a Škoda. Mint eddig, úgy mostantól is az RS jelenti az Enyaq kínálatában azt, ami minden téren a legtöbbet tudja.

Az előző változat bemutatása idején még 299 lóerős volt, aztán hamarosan 340 lóerőre növelték a teljesítményét

az Enyaq RS-nek, és pontosan ezt tudja a megújult modell is. Minden másban azonban továbbfejlődött, így az akkumulátor kapacitását 77-ről 79 kilowattórára növelték, a hatótávja 561 kilométerre nőtt, az áramvonalasabb Enyaq Coupé RS esetén 568 kilométerre, és tölteni is gyorsabban lehet, 125 helyett 185 kilowattal.

A vezetése még hátravan, de az Enyaq RS paraméterei sokat sejtetnek.

A végsebessége ugyan ennek is 180 km/óra, mint az elektromos autók többségének, de két elektromotorjával 5,4 másodperc alatt rajtol százra, ha arra kéred. A vezetését ültetett futómű, adaptív lengéscsillapítás teheti izgalmasabbá, amivel kényelmes és sportosan feszes közt állíthatod a hangolást. 21 colos kerekeivel, sportüléseivel és Mamba zöld fényezésével baromi jól is néz ki.

Tartsatok velünk, mert a megújult Enyaq RS és Enyaq Coupé RS leleplezésével nem állunk meg, hanem egy elektromos Elroq volánja mögé pattanunk, hogy a hoki-vb további meccseit nézve felfedezzük Dániát és Svédországot is, úgyhogy hamarosan jövünk a skandináv trip további állomásaival.

Ez is érdekelhet:

Új arcot kapott, még jobb autó lett a Škoda Enyaq

Szokjunk hozzá, hogy mostantól ilyenek lesznek az új Škodák.

Vezettük: Škoda Elroq, a mindennapok hőse

Mallorcán próbáltuk a Škoda Elroqot, és az Enyaq kistestvére mindent tud, amit a nagy, de sokkal kedvezőbb áron.

Finnországba mentünk elektromos autóval, hogy neked már ne kelljen

4500 kilométert és 8 napot töltöttünk autóban, hogy kijussunk Tamperébe, és megnézzük a magyar válogatottat a finnországi hokivébén. Mindezt az elektromos Škoda Enyaqkal.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen autóvezető vagy? Bírod a modern technológiákat? Tudd meg ebből a kvízből!

Fittyet hányókat büntettek a Pest vármegyei rendőrök

Bizarr ütközések csúcsa: az oldalára, azaz két kerékre állt az F1-autó

További cikkeink a témában