Mostanáig is volt sportos RS változata a Škoda nagyobbik elektromos autójának, és az Enyaq megújulása után sem lesz másként. Stockholmban az elsők közt néztük meg élőben az új arcot kapott Enyaq RS-t és Enyaq Coupé RS-t.

Itt vagyunk Stockholmban, a Player skandináv túrájának nulladik állomásán. Ma este kezdődik a hoki-világbajnokság a Svédország–Szlovákia meccsel, de előtte egy autós programon is részt vettünk, ahol a Škoda bemutatta a megújult Enyaq RS-t és Enyaq Coupé RS-t. A márka nagyobbik elektromos autójának eddig is volt RS változata, de miután nemrég átszabták az alapmodelleket, most a sportváltozatot is új köntösbe bújtatták.

Stockholmban egyébként pont olyan az időjárás, mint amilyennek elképzelnéd. Hideg van, és csepereg az eső, a télikabát egyáltalán nem kívánkozik le rólam. Egy régi sörgyár épületéből átalakított rendezvényhelyen vagyunk, Stockholm egykori ipari negyedében, és ebben a csarnokban baromi jól mutat az új Enyaq RS, hiszen

zseniálisan mutatja, hogy milyen jól megfér egymás mellett a Škoda múltja és jelene.
Idén az év elején mutatta be a Škoda az Enyaq megújult változatát, ami már a márka új arculatát hordja,

ezt egyébként az Enyaq kisebb testvére, a tavaly bevezetett Elroq kapta meg elsőként. A 204-től 286 lóerős modellig terjedő kínálatból akkor még hiányzott a sportosra hangolt RS kivitel, most jött el az ideje, hogy ezt is leleplezze a Škoda. Mint eddig, úgy mostantól is az RS jelenti az Enyaq kínálatában azt, ami minden téren a legtöbbet tudja.

Az előző változat bemutatása idején még 299 lóerős volt, aztán hamarosan 340 lóerőre növelték a teljesítményét

az Enyaq RS-nek, és pontosan ezt tudja a megújult modell is. Minden másban azonban továbbfejlődött, így az akkumulátor kapacitását 77-ről 79 kilowattórára növelték, a hatótávja 561 kilométerre nőtt, az áramvonalasabb Enyaq Coupé RS esetén 568 kilométerre, és tölteni is gyorsabban lehet, 125 helyett 185 kilowattal.

A vezetése még hátravan, de az Enyaq RS paraméterei sokat sejtetnek.

A végsebessége ugyan ennek is 180 km/óra, mint az elektromos autók többségének, de két elektromotorjával 5,4 másodperc alatt rajtol százra, ha arra kéred. A vezetését ültetett futómű, adaptív lengéscsillapítás teheti izgalmasabbá, amivel kényelmes és sportosan feszes közt állíthatod a hangolást. 21 colos kerekeivel, sportüléseivel és Mamba zöld fényezésével baromi jól is néz ki.

Tartsatok velünk, mert a megújult Enyaq RS és Enyaq Coupé RS leleplezésével nem állunk meg, hanem egy elektromos Elroq volánja mögé pattanunk, hogy a hoki-vb további meccseit nézve felfedezzük Dániát és Svédországot is, úgyhogy hamarosan jövünk a skandináv trip további állomásaival.

Ez is érdekelhet:

Új arcot kapott, még jobb autó lett a Škoda Enyaq

Szokjunk hozzá, hogy mostantól ilyenek lesznek az új Škodák.

Vezettük: Škoda Elroq, a mindennapok hőse

Mallorcán próbáltuk a Škoda Elroqot, és az Enyaq kistestvére mindent tud, amit a nagy, de sokkal kedvezőbb áron.

Finnországba mentünk elektromos autóval, hogy neked már ne kelljen

4500 kilométert és 8 napot töltöttünk autóban, hogy kijussunk Tamperébe, és megnézzük a magyar válogatottat a finnországi hokivébén. Mindezt az elektromos Škoda Enyaqkal.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Láttad már Palvin Barbit szexi mikulásruhában?

Mondunk öt tuti tippet, hogy a sapkaszezonban is kifogástalan legyen a frizurád

A Player kérdése: Befejeződött az F1 idei szezonja. Nálad ki az év versenyzője?
29% Norris
51% Verstappen
9% Piastri
2% Russell
9% Egy másik versenyző
Advertisement
Hirdetés