A brit újságíró, aki korábban a világ leggyorsabb Skodáját vezette, most ismét nagyot villantott, és a leghosszabb kitartott drift Guinness-rekordját döntötte meg jégen a cseh márka elektromos csúcsmodelljével.
2011-ben mindenkit meglepett, hogy egy erre a célra épített Octavia RS-sel rekordot döntöttek a bonneville-i sóstómederben, és 365,45 km/órával száguldottak minden idők leggyorsabb Škodájával. A volánnál akkor Richard Meaden brit autós újságíró ült, és most ismét őt hívta el a cseh márka, hogy egy újabb izgalmas rekordot állítsanak be.
Kalifornia helyett a helyszín ezúttal Skandinávia, húsz kilométerre Östersund városától, a Stortjärnen tó befagyott jegén, ahol nappal is bőven fagypont alatt van a hőmérséklet. A Škoda itt tartott téli élményprogramot, és ha már ott voltak, akkor
öt napon keresztül, 18 órán át kísérleteztek a tökéletes drifttel, amivel végül két rekordot is döntöttek.
A jégen egy 188 méter hosszú, szabályos kör alakú pályát alakítottak ki, ahol Meaden végül 39 kört tett meg 16 perc alatt a 299 lóerős, összkerékhajtású Enyaq RS iV-vel.
7,351 kilométeren keresztül tartotta a driftet, ezzel megdöntötte a leghosszabb jégen autózott drift rekordját,
ami egyben az elektromos autók közt is a leghosszabbnak számít.
Nem mindegy, milyen szöges a gumi
A rekorddöntéshez használt Enyaq RS iV teljesen szériaállapotú volt, a 20 colos kerekeire azonban szöges gumikat szereltek. Az első abroncsokon hatszáz darab ötmilliméteres szög garantálta a tapadást, míg a hátsókon háromszáz darab kétmilliméteres szög engedte meg a kontrollált driftet a tó negyven centi vastag jegén.
„A kiszáradt sóstómeder után a befagyott skandináviai tavon tértem vissza a Škodához, két különböző rekordot felállítva két nagyon különböző autóval, ami mindennél jobban mutatja, hogy tizenkét év alatt mennyit változott az autózás világa” – mondta Meaden a sikeres rekorddöntés után.
Ez is érdekelhet: